Článek
Tata Nexon
Koncept vozu Nexon je starý už dva roky. A tak se tu představila už sériová verze, která na rozdíl od konceptu má klasické dveře. Původně totiž měla studie proti sobě otevíratelné dveře bez B sloupku.
Nexon vůbec vizuálně neurazí. Naopak. je to takové příjemné moderní autíčko, které by svými rozměry a zaměřením mělo pasovat někam na úroveň Nissanu Juke. Světlá výška 200 mm je velmi pěkné číslo, takže se zdá, že vůz by mohl i dát nějaký ten lehčí terén.
Pod kapotou je zážehová přeplňovaná dvanáctistovka nebo naftová patnáctistovka. Nafťák má výkon 81 kW a točivý moment 260 Nm.
Interiér je velmi moderní, včetně 6,5palcové navigace Harman s hlasovým ovládáním a osmi reproduktory.
Tata Hexa
Další sériová verze z dřívějšího konceptu – velká. Délka vozu 4,8 metru, šířka 1,9 metru a výška 1,9 metru ukazuje, že jde o opravdu velké auto. Ostatně to podtrhuje i rozvor – 2850 mm.
Interiér je samozřejmě prostornější než u verze nexon, je trochu klasičtěji střižený a také má navigaci Harman. Tady ovšem jen pětipalcovou. Ovšem zase s možností připojit iPod, je tu možnost čtení zpráv a audiosystém potvrzuje svoje kvality použitím komponent firmy JBL. Luxusní výbavu můžeme vidět i na řidičově sedadle, které je seřiditelné do osmi směrů.
Pod kapotou je řadový čtyřválec spalující naftu, který má objem 2,2 l. Má výkon 115 kW a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1700-2700 ot./min. K němu je pak připojena šestistupňová automatická převodovka. Pravděpodobně bude mít vůz i pohon všech kol.
Stejně jako nexa, se i tento vůz objeví na trhu už během letošního roku. Ceny zatím neznáme. Ovšem nejzajímavější je, že Tata bude mít stánek i na ženevském autosalonu a tady se vozy také objeví. Pravděpodobně se tak dočkáme expanze indické značky do Evropy.
Maruti Brezza
Suzuki vyrábí a prodává v Indii auta pod značkou Maruti. A teď tu představili i ještě menší verzi modelu vitara. Má necelé čtyři metry na délku, na šířku má 1790 mm a na výšku 1640 mm. To ukazuje, že auto je sice proti evropské vitaře kratší, ale také širší a vyšší. Světlá výška je 198 mm a zavazadelník má objem 328 l (ovšem nevíme, jakou metodou je měřen).
Pod kapotou se objeví naftová třináctistovka s výkonem 66 kW a točivým momentem 200 Nm při 2000 ot./min. Později prý přibude i o dvě deci větší agregát.
Prodej se rozeběhne v Indii už v březnu a pravděpodobně se auto dostane na další trhy, tedy možná i do Evropy.