Hlavní obsah

Indii už také vládnou SUV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V indickém Novém Dillí je právě velká automobilová výstava Auto Expo. Ukazuje se, že móda vozů SUV už dorazila i tam. Většina novinek jsou právě takové vozy. Jen pár z nich na ukázku vám nyní přinášíme. Ty tři, u nichž je největší pravděpodobnost průniku i do Evropy.

Foto: Tata

Tata Nexon

Článek

Tata Nexon

Koncept vozu Nexon je starý už dva roky. A tak se tu představila už sériová verze, která na rozdíl od konceptu má klasické dveře. Původně totiž měla studie proti sobě otevíratelné dveře bez B sloupku.

Foto: Tata

Tata Nexon

Foto: Tata

Tata Nexon

Nexon vůbec vizuálně neurazí. Naopak. je to takové příjemné moderní autíčko, které by svými rozměry a zaměřením mělo pasovat někam na úroveň Nissanu Juke. Světlá výška 200 mm je velmi pěkné číslo, takže se zdá, že vůz by mohl i dát nějaký ten lehčí terén.

Pod kapotou je zážehová přeplňovaná dvanáctistovka nebo naftová patnáctistovka. Nafťák má výkon 81 kW a točivý moment 260 Nm.

Interiér je velmi moderní, včetně 6,5palcové navigace Harman s hlasovým ovládáním a osmi reproduktory.

Tata Hexa

Další sériová verze z dřívějšího konceptu – velká. Délka vozu 4,8 metru, šířka 1,9 metru a výška 1,9 metru ukazuje, že jde o opravdu velké auto. Ostatně to podtrhuje i rozvor – 2850 mm.

Foto: Tata

Tata Hexa

Foto: Tata

Tata Hexa

Interiér je samozřejmě prostornější než u verze nexon, je trochu klasičtěji střižený a také má navigaci Harman. Tady ovšem jen pětipalcovou. Ovšem zase s možností připojit iPod, je tu možnost čtení zpráv a audiosystém potvrzuje svoje kvality použitím komponent firmy JBL. Luxusní výbavu můžeme vidět i na řidičově sedadle, které je seřiditelné do osmi směrů.

Pod kapotou je řadový čtyřválec spalující naftu, který má objem 2,2 l. Má výkon 115 kW a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1700-2700 ot./min. K němu je pak připojena šestistupňová automatická převodovka. Pravděpodobně bude mít vůz i pohon všech kol.

Foto: Tata

Tata Hexa

Stejně jako nexa, se i tento vůz objeví na trhu už během letošního roku. Ceny zatím neznáme. Ovšem nejzajímavější je, že Tata bude mít stánek i na ženevském autosalonu a tady se vozy také objeví. Pravděpodobně se tak dočkáme expanze indické značky do Evropy.

Maruti Brezza

Suzuki vyrábí a prodává v Indii auta pod značkou Maruti. A teď tu představili i ještě menší verzi modelu vitara. Má necelé čtyři metry na délku, na šířku má 1790 mm a na výšku 1640 mm. To ukazuje, že auto je sice proti evropské vitaře kratší, ale také širší a vyšší. Světlá výška je 198 mm a zavazadelník má objem 328 l (ovšem nevíme, jakou metodou je měřen).

Foto: Suzuki

Maruti / Suzuki Brezza

Foto: Suzuki

Maruti / Suzuki Brezza

Pod kapotou se objeví naftová třináctistovka s výkonem 66 kW a točivým momentem 200 Nm při 2000 ot./min. Později prý přibude i o dvě deci větší agregát.

Prodej se rozeběhne v Indii už v březnu a pravděpodobně se auto dostane na další trhy, tedy možná i do Evropy.

Anketa

Který z vozů se vám jeví jako nejlepší?
Tata Nexon
36,6 %
Tata Hexa
52,7 %
Maruti Brezza
10,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 685 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám