Jak testování interiérů probíhá, naznačil Mercedes, který právě otevřel specializovanou laboratoř s prostorem 300 krychlových metrů. Testovaná vozidla jsou po dobu jednoho týdne vystavena přesně definovanému průběhu teplot. Kontroluje se výskyt několika stovek látek. Z interiéru je postupně k analýzám odebráno více než 100 vzorků vzduchu.

Stěny zkušebny jsou obloženy ušlechtilou ocelí pro zpřesnění měření, teplotu simulují tepelné zářiče. Pomocí pyranometrů se měří intenzita ozáření povrchu vozidla. Teplotu měří deset senzorů, samotné chemické látky pak zkoumá  speciální ionizační detektor.

Škodliviny v interiéru se zkoumají jak u stojícího vozidla, tak i při jízdě. Kromě drahých měřicích přístrojů se používá i ten nejjednodušší a zároveň nejefektivnější – lidský nos.

Mercedes tvrdí, že od roku 1992, kdy začal měřit kvalitu vzduchu v interiérech, se podařilo snížit emise o zhruba 80 procent. A lví podíl na tom má kromě výběru použitých materiálů také testování.