Článek
V nabídce budou dvě motorizace, vznětová a zážehová - podobně jako u konkurenční Škody Octavia RS. V případě Peugeotu 308 GT můžete v případě benzínového motoru počítat s přeplňovanou šestnáctistovkou a největším výkonem 150 kW neboli hezky postaru 204 koní (benzínová Octavia RS má mimochodem 220 k) při 6000 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 285 newtonmetrů (1750 – 4500 otáček).
Dvoulitrové BlueHDI, tedy naftový motor nabídne 133 kW/180 koní (při 3750 otáčkách) a 400 Nm točivého momentu, jehož maximum motor dosahuje od dvou tisíc otáček. K dieselovému motoru máte standardně šestistupňovou automatickou převodovku, u benzínového motoru je pak jedinou volbou přímo řazená převodovka se šesti rychlostními stupni. Obě verze mají poháněnou přední nápravu.
Benzínové verze zvládnou 235 km/h
Benzínová verze zvládne „stovku” za 7,4 sekundy, dieselová k tomu potřebuje 8,4 sekundy (platí pro hatchback). Nejvyšší rychlost u obou benzínových verzí činí 235 km/h, dieselový hatchback zvládne maximálně 220 km/h, kombi ještě o 2 km/h méně.
Logicky největší hmotnost má dieselová verze kombi -1595 kg, vznětový hatchback na váze ukáže 1540 kg (dle EU, tj. včetně 75 kg řidiče). Benzínový 308 GT na váze ukáže 1415 kg, kombi je pak o rovný půlmetrák těžší.
V Česku se ostrá verze třistaosmičky začne prodávat zkraje března. Prodejní cenu zatím tuzemský importér neuvedl.