Článek
Nová Mazda2 narostla na délku o 140 mm a nyní tak překročila hranici čtyř metrů (4060 mm). Adekvátně k prvnímu číslu se zvětšil i rozvor náprav, a to o 80 milimetrů na nynějších 2570 mm. Narostla také výška – nyní je „dvojka” vysoká rovný metr a půl (+25 mm). Šířka zůstala stejná (1695 mm).
I přes nárůst velikosti je nová Mazda2 až o jeden metrák lehčí. Kromě dieselového provedení se všechny verze svou pohotovostní hmotností vejdou pod jednu tunu. Nejlehčí je základní verze, ta na váze ukáže 970 kilogramů (včetně normovaných 69 kg pro řidiče a 6 kg pro zavazadlo).
Základní motorizací bude 1,5litrový čtyřválec o výkonu 55 kW, tj. 75 koní při 6000 a 135 Nm točivého momentu (při 3800 ot./min.). Spojen bude s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a nabídne kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Pojedete nejvýše 171 km/h a sprint 0–100 km/h v ideálním případě zvládnete za 12,1 sekundy.
Tři typy převodovek
Ten samý motor bude v nabídce také ve výkonnějších verzích – 90 k (66 kW) a 148 Nm a 115 k (85 kW) a opět 148 Nm. Nejsilnější verze má standardně šestistupňový „manuál”, u prostřední motorizace si můžete vybrat z pětistupňové manuální nebo šestistupňové automatické převodovky.
Z dieselových motorů je v nabídce jediný a není divu, vždyť jde o malé auto, u kterého se nepočítá s velkými nájezdy. Jde o 1,5litrový čtyřválec o výkonu 105 koní, respektive 77 kW. Hodnota točivého momentu vrcholí při 220 Nm, standardem je šestistupňové přímo řazené ústrojí.
Současná Mazda2 se v Česku prodává za nejméně 274 900 korun. Nová generace dorazí zkraje příštího roku. Její cenu zatím importér nezveřejnil.