Článek
Model D vychází z modelu S. Ve srovnání s ním ovšem nabízí pohon všech čtyř kol, „esko” má poháněnou zadní nápravu. Pohon všech čtyř kol je realizován velmi prostě – o přední nápravu se stará jeden, o zadní druhý motor. Odtud i název modelu – duální, čili dvojitý. Na přední nápravu se přenáší 50 procent točivého momentu, zbytek putuje k zadním kolům. Hmotnost automobilu, který od verze s pohonem zadních kol vizuálně nerozeznáte, je ale značná a překračuje dvě tuny.
V nabídce budou tři různě výkonné verze. Základní nabízí 382 koní, jede až 201 km/h a na jedno nabití ujede 362 kilometrů. Druhé provedení nabídne stejný výkon motoru, ovšem kapacita baterií je vyšší, konkrétně baterie 85 kWh. Díky tomu narostl dojezd na udávaných 475 kilometrů.
Stovka za 3,2 sekundy, jede až 250 km/h
Vrcholem je verze nazvaná P85D. Ta má celkový výkon dvojice elektromotorů monstrózních 700 koní (551 kW) a zrychlit na stovku (respektive 96 km/h) zvládne s časem 3,2 sekundy rychleji než Porsche Panamera Turbo S. Vrcholný model od kalifornské Tesly přijde v přepočtu na 2,2 miliónu korun, dojezd udávaný výrobcem činí 442 km. Tento model se rozjede až na působivých 250 km/h, pak ale zcela jistě nepočítejte s dojezdem přes 400 kilometrů.
Zajímavostí u všech verzí Tesly D je kamera schopná nejenom přečíst dopravní značku, ale zároveň i upravit rychlost či zastavit. Kolem vozidla je 12 senzorů, které monitorují pohyb ostatních automobilů, podle šéfa firmy Elona Muska by plně autonomní řízení mohla Tesla nabízet v horizontu pěti let.