Článek
Nové vito se nabízí ve třech různých délkách. V porovnání s předchůdcem je tento model, ze kterého vychází již dříve představená třída V, vždy o 140 mm delší. Vito má blíže k užitkovým automobilům, rozdíly proti třídě V ale nejsou velké - tedy pokud vám nevadí nelakované nárazníky nebo méně luxusní interiér. Odlišná patrně bude i nabídka komfortní výbavy, osm airbagů ale dostanete i k tomuto modelu.
Zpátky k novému vitu: vybírat lze ze tří délek - 4895 mm, 5140 mm a 5370 mm. Výška je u všech modelů maximálně 1910 mm, což znamená, že není problém zajet do podzemních garáží či automatických myček (limit dva metry). V nabídce je čistě dodávková verze bez zadních sedadel a prosklení druhé řady oken, tak verze pro převoz cestujících.
Je libo předokolku, zadokolku nebo čtyřkolku?
Užitečná hmotnost se liší podle pohonu a celkové hmotnosti. Nejlepší je v této disciplíně verze s pohonem zadních kol a celkovou hmotností 3,2 t. Ta totiž umožňuje odvézt až 1369 kg nákladu.
Unikátní v daném segmentu je možnost vybrat si z předního nebo zadního pohonu, případně verzi 4x4. Zadní pohon je vhodnější pro jízdy s vysokým zatížením a taháním těžších přívěsů, přední pohon je lehčí (a nejspíš bude i levnější), nabízí lepší trakci u málo zatíženého vozidla. Na výběr je i verze s oběma poháněnými nápravami, která se uplatní v lehčím terénu a zajistí nejlepší trakci na nezpevněném či méně adhezním povrchu.
Pět naftových motorizací, základem přeplňovaná šestnáctistovka
Vybírat lze ze šestistupňové manuální převodovky, pro některé varianty je možné zvolit i sedmistupňový automat. Nabídka výhradně naftových motorizací zahrnuje de facto dva čtyřválce, ovšem výkonových variant je o dost více. Základem je pouhá šestnáctistovka původem od Renaultu, která se nabízí ve verzích 65 kW (88 k) a 84 kW (114 k).
Druhou možností je verze se čtyřválcem se zdvihovým objemem 2,15 litru, uloženým vpředu podélně. Tento model je k dispozici ve třech výkonových stupních: 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k).