Hlavní obsah

Terénní klasik defender dostal elektrický pohon

Novinky, maž

Land Rover přichystal pro ženevský autosalon překvapivou novinku ‒ sedm elektrických defenderů. Tento terénní klasik dostal elektromotor (70 kW) s točivým momentem 330 Nm s lithium-ionovou baterií, která umožňuje vozu dojezd na zhruba 80 km.

Foto: Land Rover

Land Rover Defender Electric (2013)

Článek

Elektrický defender má pohon všech čtyř kol a uzávěrku diferenciálu včetně modifikované verze systému Terrain Response. Jelikož elektromotor dosahuje maximálního točivého momentu hned po rozjezdu, řazení má na starost jednostupňová převodovka. Baterie je dost těžká, váží 410 kg (je připevněná v přední části na místě dieselového motoru). Pohotovostní hmotnost vozidla však není o tolik vyšší než u dieselové verze - o 100 kg (2055 kg a 2162 kg v závislosti na typu karosérie).

Foto: Land Rover

Land Rover Defender Electric (2013)

Elektromotor, chlazený vzduchem nikoliv kapalinou, má výkon 70 kW a točivý moment 330 Nm. Systém energii čerpá z 300 V lithium-ionové baterie, jejíž kapacita 27 kWh umožňuje dojezd zhruba 80 kilometrů. Nabíjení baterie 7 kW rychlonabíječkou trvá čtyři hodiny, přenosnou 3 kW nabíječkou deset hodin.

Se sériovou výrobou elektrického defenderu se nepočítá, sedm vyrobených vozidel dostanou záchranné a hasičské sbory.

Související témata:

Výběr článků

Načítám