Hlavní obsah

USA zpřísnily nárazové testy, mnohé z aut propadly

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký institut pro bezpečnost silničního provozu IIHS nově zpřísnil metodiku nárazových testů. Původní testy institut prováděl od roku 1995, nynější budou prý lépe simulovat skutečné dopravní nehody.

USA zpřísnily nárazové testy, mnohé z aut propadlyVideo: iihs.org

 
Článek

Co se změnilo? Zatímco dříve se bouralo se čtyřicetiprocentním přesahem, nyní je to 25procenty, přičemž překážka je opět pevná a simuluje například strom či roh domu. Rychlost nájezdu, ve kterém je zasažena levá část vozidla, je 40 mph (64 km/h).

Na první pohled to působí možná zvláštně, ale jakkoliv se provedené změny zdají být drobné, přidělala nová metodika vrásky mnoha automobilkám zvučných jmen. Pouze Acura TL a Volvo S60 získaly hodnocení „dobré“. V případě hodnocení dalších modelů střední třídy dosáhly druhého nejhoršího hodnocení Mercedes-Benz třídy C, Audi A4 a Lexus IS. Kompletní výsledky můžete najít na stránkách IIHS. Zajímavé je srovnání s výsledky podle předchozí metodiky, ve které automobily získávaly vysoké hodnocení.

V Evropě provádí automobilové nárazové testy organizace Euro NCAP (www.euroncap.com). Evropská instituce provádí přední náraz rovněž v 64 km/h, překážka ale není pevná, nýbrž deformovatelná.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám