Hlavní obsah

Opel představil novou Astru, která umí číst dopravní značky

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Novou verzí oblíbeného modelu Astra se minulý týden pochlubila automobilka Opel. "Naživo" novinku spatří zájemci poprvé na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem 17. září 2009. Opel Astra vnáší do nižší střední třídy prvky převzaté z větší Insignie.

Článek

Pro novou Astru bude k dispozici nový podvozek, adaptivní světlomety AFL poslední generace, kamerový systém, který registruje dopravní značky nebo přepracovaná, podle Opelu ergonomická sedadla.

Celkem 4,42 metru dlouhá Astra nové generace nabízí především díky o 71 mm delšímu rozvoru více prostoru pro nohy. Nová generace se také odlišuje na první pohled výrazně skloněným a dopředu posunutým čelním sklem.

Nový Opel Astra vyvinutý v domovském Rüsselsheimu v Německu vyjíždí na novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu.

Podobě jako insignie, také astra bude nabízena s adaptivním zavěšením FlexRide, jenž dovoluje volbu třech režimů naladění podvozku: standardního, sportovního a komfortního. Podvozek se údajně přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.

K dalším inovativním technologiím, kterými bude bojovat astra o zákazníky, patří adaptivní bi-xenonové světlomety nové generace AFL+ a kamerový systém Opel Eye, který identifikuje dopravní značky a dokáže také varovat řidiče v momentech, kdy jeho vůz nechtěně vyjíždí ze zvoleného jízdního pruhu.

V nabídce osm motorů

Pro novou Astru je připraveno osm různých motorů, přičemž všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny agregáty – s výjimkou základních motorizací – jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. V astře si odbude svůj debut i nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.

Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty „common-rail" objemů 1,3 l až 2,0 l, jejichž výkony sahají od 70 kW/95 k po 118 kW/160 k.

Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l sahají od 74 kW/100 k po 132 kW/180 k. Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k nahradí čtyřválec o objemu 1,8 l.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Opelu Insignia, evropského Auta roku 2009

V současné chvíli je jen málo automobilek, které by nepocítily částečné zpomalení ekonomiky a Opel určitě patří k těm, které mají problémů až nad hlavu. Ale na...

Výběr článků

Načítám