Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Podle studie publikované v zářijovém vydání odborného časopisu Proceedings of the National Academy of Science jsou za délku lidského života nejméně z poloviny odpovědné geny. Vědci zabývající se stárnutím oznámili, že našli gen, díky němuž se někteří lidé dožívají ve zdraví vysokého věku.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Vědci objevili tajemství dlouhověkosti

Lékaři zjišťovali zdravotní stav dvou skupin mužů obecně a zároveň zkoumali jejich DNA. Ukázalo se, že u pacientů s dobrým zdravím se objevuje gen, který nazvali FOXO3A.
Podobný objev už udělali před patnácti lety.

Tehdy sledovali skupinu 213 mužů. Ti se vloni dožili průměrně osmadevadesáti let a někteří dokonce sto šesti. Ve srovnávací skupině zemřeli všichni před osmdesátými prvními narozeninami. Dlouhověcí muži byli štíhlejší, měli nižší hladinu glukózy a inzulínu v krvi a jejich genetická informace obsahovala ve velké míře gen FOXO3A.

„Je zřejmé, že nejméně z padesáti procent ovlivňuje délku lidského života genetika. Gen FOXO3A pravděpodobně ovlivňuje to, jak buňky reagují na stres,“ tvrdí vedoucí studie doktor Bradley Wilcox z Pacific Health Research Institute.