1. Dávají přednost potravinám bohatým na vodu

Štíhlí lidé dávají často přednost potravinám, které mají velký obsah vody, jako je například ovoce, zelenina, polévky nebo cereálie. Všechny tyto potraviny mají také tu výhodu, že jsou většinou nízkokalorické, ale zároveň velmi rychle zasytí. A navíc má většina velké množství vlákniny, jak cituje web enfemenino.com.

Ať už to dělají vědomě či ne, pravdou je, že mnoho přirozeně hubených lidí začíná jídlo polévkou nebo salátem, což je hned ze začátku zasytí a pomůže jim to následně jíst menší porce. „Jídla s vysokým obsahem vody napomáhají zahnat hlad a tím celkově omezit množství konzumované potravy,“ říká Barbara Rollsová, profesorka zabývající se výživou z Universidad de Pennsylvania.

2. Hlídají si velikost porcí

Aniž by tím byli štíhlí lidé jakkoli posedlí, přirozeně vnímají, jak velké porce jídla snědí, a snaží se to korigovat. Jedním z triků například je naplnit si talíř pouze do poloviny a na zbytek talíře nandat různou zeleninu a ovoce, talíř poté vypadá plnější, ale samotného jídla je minimum. Jde o optický klam, který je šetrný k linii.

Dalším trikem je používání menších talířů, které pak vypadají plnější. Hubení lidé nejenže jedí menší porce, ale stravují se víckrát denně, minimálně pětkrát. Základem je výživná snídaně například v podobě jogurtu s müsli, lehčí svačina, jako je ovoce či zelenina, vydatnější oběd, odpolední svačina a lehká večeře. Nikdy pak nedojde k tomu, že člověk dostane velký hlad a sní, na co přijde.

3. Mají štíhlé rodiče

Samozřejmě, že primární roli hrají geny a rodinné dispozice, o tom není pochyb. Ale velký vliv má také to, v jakém prostředí člověk vyrůstá, jaké stravovací návyky mají rodiče a tím pádem i děti, jaký mají životní styl, zda se věnují sportu nebo jestli se zajímají o kvalitu stravy, kterou nakupují a poté konzumují. Pokud rodiče uznávají zdravý životní styl a vedou k tomu i dítě, pak má větší dispozice k tomu, že jejich zvyky a štíhlou linii podědí.

4. Omezují své možnosti

Podle profesorky Barbary Rollsové, čím víc jídla máme na očích, tím víc ho sníme. Dalším tajemstvím štíhlých tedy je prázdná lednice. „Pokud sníme talíř těstovin a pak to ještě zajíme nějakým vydatným dezertem, tak si akorát roztáhneme žaludek a docílíme toho, že budeme jíst víc a víc,“ uvádí. Pokud však v lednici není mnoho potravin, pak nás nemá co lákat. Lidé, kteří si nakoupí hodně potravin a pochutin do zásoby, se nechají zlákat a dřív, nebo později si něco dají, i když třeba nemají vůbec hlad.

Rollsová upozorňuje i na fakt, že se lidé často bojí experimentovat, zkoušet nové potraviny nebo zdravější alternativy. Mnohdy se upínají na to, co znají, a nechtějí zkoušet nic nového. „Lidé, nejen ti štíhlí, by měli obohatit svůj jídelníček o nízkokalorické potraviny, jako je ovoce, zelenina, polévky, snažit se udržet si zdravou tělesnou váhu a vyvarovat se zbytečným zdravotním komplikacím, které nadváha může přinášet,“ dodává expertka na výživu.