Hlavní obsah
Výhody home office se postupem času mohou proměnit v nevýhody. Foto: Profimedia.cz

Trávit se svým partnerem celé dny? Na první pohled splněný sen všech zamilovaných, na druhý pohled situace, během které mohou eskalovat partnerské problémy. Expertka na vztahy Susan Quilliamová ale říká, že i dlouhodobou karanténu lze zvládnout bez vážnějšího šrámu na vašem vztahu.

Výhody home office se postupem času mohou proměnit v nevýhody. Foto: Profimedia.cz
Jak během karantény pečovat o vztah

Pokud to náplň vaší práce jenom trochu umožňuje, pak poslední dny pravděpodobně trávíte na home office. Tento způsob výkonu práce s sebou přináší výhody, které se postupem času mohou ale proměnit v nevýhody. Řeč je například o neustálém kontaktu s partnerem.

„Existuje určité množství času, které bychom měli trávit s milovanou osobou. Pokud množství překročíme, můžeme být podráždění,” varuje expertka na vztahy Susan Quilliamová.

I v tomto ohledu samozřejmě záleží na tom, jakou máte povahu. Některé páry si toto období mohou užít do sytosti, zatímco jiné dvojice si budou vjíždět do vlasů každou hodinu.

„Jakýkoliv problém, který ve vašem vztahu existoval před koronavirem, se může prohloubit,” říká Quilliamová. Naštěstí lze na všem zapracovat.

Pokud tedy cítíte, že napětí houstne, zaměřte se na těchto několik kroků.

1. Představte si, že jste na dovolené

Domácí karanténa může ve vaší mysli budit dojem, že jste v pasti. Přitom stačí, když k celé záležitosti změníte svůj přístup. Zkuste si tedy představit, že jste se svým partnerem na dovolené. Využijte společný čas k hlubokým rozhovorům, společnému smíchu i odděleným aktivitám. „Může se to zdát divné, ale opravdu zkuste danou situaci vnímat jako společnou dovolenou,” dodává Susan Quilliamová.

2. Čas na sebe

Každý z nás potřebuje čas jenom pro sebe. Zatímco během běžného pracovního dne jste sama při cestě do práce, při cvičení ve fitness centru nebo při odpolední kávě na pracovišti, v době koronaviru jste v neustálém kontaktu s partnerem. Přesto můžete udělat několik opatření, která vám zaručí alespoň chvilku samoty.

„Pokud oba pracujete z domova, snažte si vytvořit oddělené pracovní koutky,” radí Quilliamová. Stejně tak není nic špatného na tom, když si budete číst knížku, zatímco váš partner bude sledovat film.

3. S konflikty opatrně

Neustálá přítomnost partnera může vést k otevření starých ran. Myslete ale na to, že život v dusné atmosféře neprospívá nikomu. Pokud máte něco na srdci, snažte se mluvit klidně a zbytečně konflikt nepřiživujte. „Při sporu se partnera zeptejte na jeho stanovisko a vždy ho nechte domluvit,” radí expertka na vztahy.

4. Nemluvte pouze o koronaviru

V mnoha domácnostech se konverzace točí pouze okolo koronaviru. Je logické, že ke koronaviru může sklouznout každá konverzace, avšak najděte i jiná témata, která s partnerem budete probírat.

„Když o koronaviru příliš mluvíme, zbytečně propadáme panice,” říká Quilliamová pro Good Housekeeping. Co takhle sledovat zpravodajství pouze večer a během dne se věnovat i jiným tématům?

5. Vyjadřujte vděčnost

Ukazovat na nedostatky umí každý. Málokdo ale dokáže říct slova pochvaly nebo díku. A věřte, že právě vděčnost je v současné době důležitým stavebním kamenem každého vztahu. Nebojte se partnerovi říci, že ho máte ráda. Uvidíte, že ho potěšíte a dobrá nálada poroste ve vašem bytě strmě vzhůru.

6. Nezapomínejte na intimitu

Nejde jenom o milování. I pouhé držení ruky nebo mazlení dokáže uvolnit příjemné pocity po těle. Susan Quilliamová připomíná, že fyzický kontakt uvolňuje oxytocin, tedy hormon, díky kterému se cítíme šťastní a v bezpečí. Pokud jste s partnerem zdraví, nebojte se oddat intimním hrátkám i v těchto těžkých chvílích.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků