Hlavní obsah

Modelka s netradičním odstínem pleti se stala internetovou senzací

Novinky, ema

Říká si ,melaninová bohyně´, vlastním jménem Khoudia Diopová, a pochází ze Senegalu. Je jí 19 let a až donedávna o ní téměř nikdo nevěděl. Život jí obrátila vzhůru nohama jedna na první pohled obyčejná kampaň.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Kampaň pro The Colored Girl, společnost, která oslavuje krásu barevných žen bez rozdílu věku, etnické skupiny, náboženství nebo sexuální orientace, mladou devatenáctiletou začínající modelku zásadně zviditelnila.

,Melaninová bohyně‘ (melanin = hnědý až černý pigment zodpovědný za zbarvení lidí, zvířat i rostlin) se po kampani oslavující diverzitu žen stala senzací. Reklamní kampaň se totiž velmi rychle stala virální, lidé ji mezi sebou na internetu šířili jako lavinu. Nejvíce je však zaujala mladá dívka, která mezi ostatními vynikala právě svou temně tmavou pletí. Z pouhých 300 fanoušků na Instagramu jejich počet najednou vzrostl na 350 tisíc.

I to je podle CNN důkazem toho, že různorodost, co se týče modelingového průmyslu, je stále na vzestupu. Ten je často kritizován za nedostatek rozmanitosti. Na molech tvoří modelky tmavé pleti stále jen malé procento – necelou čtvrtinu žen v celém módním průmyslu.

Mladá dívka se svěřila, že kvůli svému vzhledu si prošla drsnou šikanou.

„Ačkoli je barva mojí pleti v Senegalu více než běžná, i tak mě kvůli příliš tmavému tónu děti šikanovaly. Každopádně mě to ale naučilo najít na sobě věci, kterých si vážím, a oslavovat je.“

Dívka také přiznala, že se ze začátku snažila šikaně bránit, postupně se ale snažila negativitu vnímat pozitivně, a to i díky podpoře rodiny a přátel.

„Dnes je to i podpora fanoušků, která mi pomáhá uvědomit si, že jsem silná, milovaná a krásná. Doufám, že stejný postoj má každý sám k sobě.“

Nicméně problém šikany nepřichází jen ze strany obyčejných lidí. Khoudia říká, že se s negativními komentáři setkává i v modelingu, ačkoli je tento „zlozvyk“ čím dál výjimečnější a lidé, kteří mají potřebu druhé šikanovat kvůli vzhledu nebo výjimečnosti, jsou spíše v menšině.

Kampaň o rozdílnosti krásy, která dívku proslavila. Na fotce druhá zleva.

„Myslím si, že rozdílnost je v tom, co nás činí krásnými. Všechny ženy by se měly cítit sebevědomé v tom, co dělají, jaké jsou. Každý je krásný svým osobitým způsobem, a forma, jakou to dám vědět ostatním, je oslavovat svou jedinečnost. Každopádně krása není o tom, jak vypadáme zvenku, ale o tom, co nosíme uvnitř. To, co v sobě nosíme, je skutečné, a krása skrz to prostupuje,“ uzavřela mladá modelka.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám