Z módního průzkumu Fashion report vyplynulo, že téměř naprostá většina lidí nejvíce nakupuje, a tedy i nejvíce nosí, obyčejné tričko, džíny a mikinu. Do top ten nejoblíbenějších a nejčastěji nošených kousků oblečení se nepříliš překvapivě dostaly i tepláky. Ty rádo nosí 7 % dotázaných, což více méně potvrzuje text skupiny Nightwork a jejich legendární písně s názvem Tepláky, kde se zpívá: „...v nich každý může zářit, být módní ideál.“ Překvapivým a poněkud smutným výsledkem se pak stala otázka nošení sukní a obleků či sak. Ty oblékají pouhá 4 % žen i mužů.

„V průměrném šatníku české ženy pak ale najdeme: 31 svršků, 9 kalhot, 7 šatů a 7 kabelek, 3 tenisky a 4 boty na podpatku,“ říká Jan Schmid z Perfect Crowd, agentury, jež se specializuje na výzkum trhu.

Ženy s podpatky váhají

Vysoké podpatky vyvolávají v mužích rozdílné emoce. Pokud je žena nosí s grácií a zejména pak lichotí jejím nohám, muži jsou nadšeni. Ne vždy se ale styling povede a výsledek pak může působit poněkud rozpačitě. A je to zejména díky tomu, že typická česká žena spíše než eleganci, preferuje sportovní a neformální oděvy. Na svatbu známých nebo ples ženy v obutí podpatků neváhají, v ostatních případech, jako jsou například zkoušky nebo první rande s výběrem vhodné obuvi váhají.

Tepláky v oblíbenosti válcují sukně, obleky, ale třeba i šaty a plátěné elegantní kalhory.

Tepláky v oblíbenosti válcují sukně, obleky, ale třeba i šaty a plátěné elegantní kalhoty.

FOTO: Profimedia.cz

Muži více utratí za ponožky

Vzhledem ke skutečnosti, že ženy často místo ponožek nosí silonky, legíny a nemají problém vklouznout bosou nohou do balerín nebo sandálů, není překvapivé, že muži utratí za ponožky ročně daleko více než ženy. „Ze zkušenosti víme, že muži nakupují méně často než ženy. Když ale jdou nakupovat módu, hledí na rozdíl od žen na značku oblečení a také zpravidla za jednorázový nákup utratí daleko více peněz,“ říká Oldřich Bajer, spoluzakladatel internetového obchodu Zoot a dodává, že ženy, které nakupují spíše jednorázově, utratí za oblečení okolo 1000 korun.

Výzkum také poukázal na velmi důležitý fakt a tím je sebevědomí žen. Například 70 % ženám se velmi líbí kalhoty s nízkým sedem, to samé si o tomto modelu myslí 63 % mužů. Ovšem 30 % dotázaných žen by si je neobléklo, jelikož si myslí, že v nich dobře vypadají jen ty dámy, které mají dokonalou postavu.

Crop top, tedy zkrácený upnutý top s délkou nad pupík by na ženách ocenili muži v 54 % a 19 % si myslí, že ženám sluší daleko více než jiný střih svršku. Ženy si na jeho nošení ale netroufají, 56 % se sice líbí, ale pouhých 8 % z nich by ho doopravdy obléklo.

Respekt k módě

Obecně obě pohlaví uvedla, že se nejvíce inspirují v kamenných prodejnách a spíše než trendy sledují, jak jsou okolo nich oblečení lidé na ulici, přátelé či kolegové. V první řadě dáváme na svůj subjektivní pocit, tedy zdali se nám oblečení líbí a až v druhém případě se koukáme na cenu. Ačkoliv jedinci, kteří se oblékají podle svého názoru stylově a pěkně mohou z okolí vnímat negativní pohledy a emoce. Dotázaní Češi v průzkumu uvedli, že když spatří dobře oblečeného člověka, cítí k němu respekt a mají radost, že mu to sluší, nebo cítí potřebu i se svým oblečením udělat zásadní změnu.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: