Ne náhodou si tak Unicef ke svým 10. narozeninám klade za cíl zcela eliminovat po celém světě toto onemocnění. Prozatím se to díky partnerství Unicef s Pampers podařilo ve více jak 17 zemích světa, bohužel stále 21 zemí potřebuje pomoc.

Pomáhá v podstatě každý, kdo kupuje plenky Pampers, jelikož za každý prodaný balík společnost Procter & Gamble zaplatí Unicefu jednu vakcínu. Odhaduje se, že kampaň již zachránila na 500 000 dětských životů a každou sekundu je v průměru očkována jedna matka s dítětem.

„Jen díky této kampani se v posledních deseti letech snížil počet dětí a maminek ohrožených touto smrtelnou chorobou o celých 60 procent. Tento konkrétní výsledek je důkazem toho, že pravidelným očkováním je možno MNT zcela vymýtit. Každý rok přitom onemocnění ohrožuje 71 miliónů žen a dětí v chudých a izolovaných oblastech světa, které tato nemoc stále ohrožuje,“ upozorňuje Pavla Gomba, výkonná ředitelka UNICEF Česká republika.

Mezi země, kde jsou poskytovány finanční příspěvky na vakcíny, patří Madagaskar, Mauritánie či Kambodža. Pomoc potřebují ale i další chudé země v Africe či Asii.

Video

Nejnovější reklamní spot Unicef a Pampers dojímá skrz sociální sítě celý svět.