Výtěžek z dražby designových panenek poputuje na podporu očkovacích programů UNICEF. „Po zhotovení jsou panenky svým tvůrcem opatřeny takzvaným rodným listem, na kterém je uvedeno například jméno panenky či datum jejího narození,“ přiblížila Eva Langerová z UNICEF.

Některé osobnosti představily svoje panenky v butiku Weekend MaxMara.

Některé osobnosti představily svoje panenky v butiku Weekend MaxMara.

FOTO: UNICEF

Do projektu se zapojila například moderátorka Ivana Gottová, které s výrobou panenky pomohly dcery Charlotte Ella a Nelly Sofie.

„Obě mají, i díky muzikálu Antoinetta – královna Francie, silný vztah k období Marie Terezie a šatům, které se v té době nosily. Proto nebylo těžké rozhodnout se pro postavu, kterou sama Charlottka v muzikálu ztvárňuje, a to vnučku Marie Terezie – Marii Terezii Charlottu Bourbonskou,“ vysvětlila Gottová.

Panenka, kterou vyrobili Gottovi, se jmenuje Marie Terezie Charlotte Bourbonská.

Panenka, kterou vyrobili Gottovi, se jmenuje Marie Terezie Charlotte Bourbonská.

FOTO: Archiv UNICEF

Kromě Gottové se do projektu zapojili například režisér Jan Hřebejk, modelka Simona Krainová či módní návrhářka a patronka aukce Liběna Rochová. „Na spolupráci s UNICEF jsem hrdá a každý rok je to pro mě velká výzva,“ řekla designérka.

Vyvolávací cena je tři tisíce korun

Vyvolávací cena panenek je tři tisíce korun, což je cena za očkování pro pět dětí. Během uplynulých jedenácti ročníků se vybralo zhruba šest miliónu a 700 tisíc korun. To zajistilo očkování více než deseti tisícům dětí.

UNICEF rozvíjí očkovací programy ve více než 150 zemích, kde trvale působí. Prostřednictvím očkovacích programů je tak každým rokem ve světě očkováno více než 100 miliónů dětí. K dalším desítkám miliónů dětí se očkování stále ještě nedostává, a to z důvodu nedostatků očkovacích látek, vybavení zdravotních center nebo špatné informovanosti rodičů.