Hlavní obsah

Procházky udrží deprese v menopauze na uzdě

Ženy v přechodu nemohou udělat nic lepšího než chodit. Zní to sice trochu jako slovní hříčka, ale podle odborníků skutečně pravidelná chůze v tomto období výrazně snižuje míru úzkostí, stresu a depresí. Jako nejúčinnější se jeví svižná chůze pětkrát denně po dobu asi hodinu a půl.

Procházky udrží deprese v menopauze na uzdě

Stále více žen se přitom v tomto kritickém hormonálním období života snaží nalézt úlevu v přírodní medicíně. Nejvýraznější účinky na psychiku měl pravidelný a intenzivní pohyb po menopauze. Ženy, které pravidelně chodily, zažívaly nejméně stresu, úzkostí a depresí ve srovnání s těmi ženami, které se pohybovaly minimálně.

Studie amerických odborníků sledovala 380 žen v průměrném věku 42 let během osmileté etapy jejich života. Závěry byly publikovány v odborném časopise Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention.

Cvičení mělo výrazně blahodárné účinky na psychické zdraví žen v menopauze, ale nemělo žádný vliv na potlačování dalších symptomů jako návalů horka a třesu. Podle lékařů je však pravidelný pohyb také prevencí řady dalších chorob jako diabetu a srdečních onemocnění.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků