Článek
Dreamliner má přinést dopravcům značné úspory, protože má mít podle výrobce o 20 procent nižší spotřebu paliva než srovnatelně velké stávající modely. To by mělo leteckým společnostem pomoci v době, kdy cena leteckého petroleje stoupá.
To říká i analytik Masaharu Hirokane z banky Nomura. Podle něj je 787 klíčový pro společnosti s vysokými provozními náklady, aby dosáhly konkurenceschopnosti.
Stroj je ale zařazen do provozu o tři roky později, než bylo původně plánováno. Vývoj i testy se zkomplikovaly.
Stroj je ale zařazen do provozu o tři roky později, než bylo původně plánováno. Vývoj i testy se zkomplikovaly.
Boeing tak začal ztrácet na svého konkurenta, firmu Airbus. Mnozí objednávky odřekli, naposled China Eastern zrušila opci na 24 dreamlinerů, protože nechtěla čekat, než budou dodány. Boeing se nyní soustřeďuje na japonský trh, kde má dominantní postavení.