Hlavní obsah

Austrálii šokovala sebevražda šikanované dívky známé z reklamy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Australskou společnost šokovala sebevražda 14leté dívky známé z reklamy na klobouky. Amy „Dolly” Everettová si podle svého otce vzala minulý týden život kvůli neupřesněné internetové šikaně. Jako osmiletá byla tváří kampaně propagující australské klobouky značky Akubra; ty nosil i filmový Krokodýl Dundee.

Foto: instagram.com

Amy (Dolly) Everettová na Instagramu firmy Akubra

Článek

„Naše dcera Dolly byla nejhodnější krásná duše. Vždy se starala o zvířata, malé děti, další děti ve škole, které měly menší štěstí než ona,” uvedla rodina.

Podle serveru BBC v neděli Tick Everett vyzval na Facebooku ke zvýšení povědomí o šikaně. Pozornost věnovaná smrti jeho dcery má zabránit opakování podobných případů. Trapiče Amy vybídl, ať přijdou na její pohřeb, aby viděli "naprostou zkázu, kterou způsobili".

Otec dívky vyzval k tomu, aby její oběť nebyla marná a rozběhla se kampaň proti kyberšikaně.

K boji proti jakékoli šikaně vyzvala i firma Akubra, jejíž klobouky jsou jedním ze symbolů australského života. „Šikana jakéhokoli druhu je nepřijatelná. Je na nás se jí postavit. Dolly se minulý týden rozhodla vzít si život. Nebylo jí ani patnáct let. Mohla být dcerou, sestrou, přítelkyní kohokoli," poznamenala Akubra na Facebooku. Dolly hrála v její vánoční reklamě.

Sebevraždě dívky se rozsáhle věnují australská média, přesná povaha šikany, kvůli níž si vzala život, však nebyla zveřejněna.

Pětina australských dětí uvádí, že se v minulém roce stala obětí šikany. Obecná sebevražednost v Austrálii klesá, ve věkové skupině 15 až 24 let ale v posledních letech stoupá.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám