Hlavní obsah
Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg Foto: Nam Y. Huh, ČTK/AP

Květen zpravidla bývá pro Facebook jedním z nejdůležitějších měsíců, pravidelně na přelomu jara a léta se totiž koná vývojářská konference F8. Ta vždy startuje velkou tiskovkou, na které šéf společnosti Mark Zuckerberg představuje novinky, které si pro uživatele přichystal. Letos se ale kvůli obavám z koronaviru akce konat nebude.

Šéf společnosti Facebook Mark Zuckerberg Foto: Nam Y. Huh, ČTK/AP
Facebook kvůli koronaviru zrušil hlavní událost roku

Letošní ročník vývojářské konference F8 se měl konat 5. a 6. května. Nyní je již ale jasné, že tato akce neproběhne. Vedení největší sociální sítě na světě se nechalo slyšet, že místo toho uspořádá několik menších setkání pro jednotlivé vývojáře.

Masivního odhalení novinek se letos taky nedočkáme, podnik se místo toho zaměří na postupné zveřejňování novinek on-line. Alespoň tedy pro letošní rok.

V loňském roce na konferenci F8 Zuckerberg odhalil redesign komunikační aplikace Messenger, šifrování jednotlivých konverzací, ale například i vznik klienta pro osobní počítače.

Největší mobilní veletrh se nekonal

Kvůli koronaviru již byla zrušena celá řada výstav a veletrhů. Na konci února se například měl ve španělské Barceloně konat obří mobilní veletrh MWC, organizátoři ze sdružení GSMA jej ale nakonec odpískali.

„V důsledku globálních obav ohledně epidemie koronaviru je nemožné veletrh letos uskutečnit,“ prohlásil pouhé dva týdny před startem MWC šéf GSMA John Hoffman.

Kvůli šíření koronaviru očekávají analytici ze společnosti TrendForce propad technologického trhu. Podle nich bude nejhlubší pokles zisků v prvním čtvrtletí letošního roku v případě prodejů chytrých hodinek (o 16 %). Koronavirus nicméně citelně zasáhne také segment notebooků a chytrých reproduktorů, v obou případech zhruba o 12 %.

S poklesem prodejů mohou nicméně podle zveřejněných odhadů počítat během prvních tří měsíců letošního roku také výrobci smartphonů (10,4 %), herních konzolí (10,1 %), monitorů (5,2 %) či například televizorů (4,5 %).

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Související články

Výběr článků