Hlavní obsah
Výstavba dálnice A1 v Polsku Foto: Profimedia.cz

Skandál s rozkrádáním polské dálnice pokračuje, úseků bez štěrku je víc

Skandál okolo rozkrádání materiálu na stavbě polské dálnice A1 u Gdaňsku dále narůstá. Prokuratura rozhodla o provedení kontrolních vrtů na již postavených úsecích. Osoby, které policie zadržela a obvinila z krádeží štěrku, přiznaly v sobotu další podrobnosti.

Výstavba dálnice A1 v Polsku Foto: Profimedia.cz
Skandál s rozkrádáním polské dálnice pokračuje, úseků bez štěrku je víc

Policii totiž ukázali i další čtyři již hotové úseky, z nichž ukradli štěrkové základy a nahradili je zeminou z hornických hald. Geolog, kterého policisté přizvali, následně označil několik dalších míst, v jejichž základech patrně též chybí štěrk.

Prokuratura proto rozhodla o vyhloubení kontrolních vrtů ve všech podezřelých úsecích již hotové autostrády. "Pokud se potvrdí, že v základech štěrk skutečně chybí, stavbaři je budou muset znovu rozkopat a ukradený kámen doplnit," uvedl v sobotním vydání listu Gazeta Wyborcza prokurátor Artut Ott.

Zatím není jasné, kdo po zadržených šéfech a pracovnících firmy, která štěrk na stavbu dodávala a zároveň kradla, převezme stavební práce. Škody policie vyčíslila na několik miliónů zlotých.

Na inkriminovaném 20kilometrovém úseku tříproudové dálnice A1 byla již proinvestována zhruba miliarda zlotých (6,3 miliardy korun).

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků