Eurotunel byl kvůli požáru chemikálií uzavřen
Ve vlaku ve chvíli, kdy začalo hořet, cestovalo 32 lidí, většinou řidiči kamiónů. Jejich náklady vlak převážel. Byli evakuováni bezpečnostním tunelem.
Požár se nyní snaží dostat pod kontrolu francouzští i britští hasiči. Podle hasičů z hrabství Kent jde o "vážnou událost ". Podle mluvčí společnosti Eurotunnel bude tato dopravní tepna zavřená až do pátku.
Proč hořet začalo, se zatím neví. Televize SkyNews uvedla, že podle jedné z verzí se na vlaku převrhl jeden z kamiónů.
Tunel je důležitým spojením mezi anglickým Folkestone a francouzským Calais. Často jej využívají právě kamióny, protože trať je ihned napojena na důležité evropské železniční tepny.
Historie eurotunelu
Chuť spojit Francii s Anglií "pevnou" cestou měl už v roce 1802 Napoleon Bonaparte. Dokonce se tehdy začal tunel hloubit.
Řádná smlouva na stavbu ale byla podepsána až v roce 1964. Formálně se začalo stavět v roce 1973, ale práce byly kvůli ropné krizi přerušeny.
Tunel vede 25-40 metrů pod mořským dnem a má celkem tři tunely. Dva pro železnici a jeden služební.
Otevřen byl v roce 1994 s ročním zpožděním, stavba stále 9 miliard liber.
Vlak Eurostar je dlouhý 333 metrů, maximální rychlost je 300 kilometrů za hodinu. Vlak za 35 minut přepraví mezi oběma státy až 794 cestujících.
V tunelu hořelo už dvakrát. V roce 2006 při nájezdu kamiónu do vlaku. Bylo evakuováno 34 lidí, nikdo nebyl zraněn. Při požáru v roce 1996 bylo do nemocnic odvezeno sedm zraněných.