Záběry bezpečnostních kamer ukazují havárie v dálničních tunelech Branisko, Šibenik a Bôrik. NDS upozorňuje, že v tunelech stačí chvilka nepozornosti a může se stát obrovská tragédie.

„Tunely jsou technicky a ekonomicky nejnáročnější stavby dálniční sítě. Navrhují se tam, kde je povrchové vedení dopravy komplikované a z hlediska ochrany životního prostředí nevhodné. Tunely zkracují délku trasy a snižují znečištění ovzduší,“ píše NDS na svém webu.

Na Slovensku je v provozu pět dálničních tunelů o celkové délce osm kilometrů. Nejdelší je tunel Branisko, který měří téměř pět kilometrů. Byl postaven mezi obcemi Behárovce a Fričovce na rozhraní okresů Levoča a Prešov na severu Slovenska. Tunel Branisko nahradil náročný přejezd průsmykem Branisko v nadmořské výši 751 metrů. Byl otevřen v roce 2003, ale provoz je v něm veden stále v obou směrech pouze v jedné tunelové rouře. Začátek výstavby druhé tunelové roury je naplánovaný na rok 2020 a dokončena by měla být v roce 2022.

Na Slovensku probíhá výstavba dalších sedmi tunelů, většinou na severní dálniční trase, která má spojit Bratislavu a Košice.