Hlavní obsah

Biden je starý plesnivý maňásek, tweetoval Musk a dosáhl svého

Washington

Excentrickému inovátorovi Elonu Muskovi se podařil husarský kousek. Jízlivými tweety přiměl amerického prezidenta Joe Bidena, aby ve svém projevu konečně zmínil jeho dosud opomíjenou automobilku Tesla. Musk svými tweety běžně ohýbá burzu, inzultovat šéfa Bílého domu a tím s ním manipulovat ale zkusil poprvé. Nazval ho mimo jiné starým plesnivým maňáskem.

Foto: Profimedia.cz

Americký prezident Joe Biden

Článek

Biden se snaží podpořit zájem o segment výroby a prodeje aut na elektrický pohon. Kromě jiného to dělá tak, že o nich a jejich výrobcích veřejně mluví a píše o nich na Twitteru. Dosud ale zmiňoval jiné výrobce než Teslu – Muskovu společnost, která je průkopníkem na trhu a zároveň největším výrobcem elektrických aut ve Spojených státech.

Nejbohatší muž planety proto v posledních měsících na Bidena stupňoval tlak. Podivoval se, proč prezident ze „záhadných důvodů nedokáže vyslovit slovo Tesla“, a na tweet amerického prezidenta, že „firmy jako GM nebo Ford doma vyrábějí víc elektroaut než kdy dřív“ reagoval sarkastickou poznámkou „začíná to na T, končí na A a uprostřed je ESL“. Již dříve se přitom nechal slyšet, že je Biden „ovládán odbory“, a na konci ledna ho v tweetu nazval volně přeloženo „starým plesnivým maňáskem“.

Namísto problémů mu to však přineslo ovoce. „Od roku 2021 společnosti informovaly o investicích více než 200 miliard dolarů tady v Americe. Od ikonických firem jako GM nebo Ford až po Teslu, největšího výrobce elektromobilů...,“ prohlásil Biden v projevu sdíleném na Twitteru.

Musk tak dosáhl svého. Opomíjení Tesly v Bidenových projevech si však nevšímal jenom on, ale i veřejnost. Za to, aby ji Bílý dům přestal bojkotovat, dokonce vznikla i on-line petice, kterou podepsaly desítky tisíc lidí.

Geomagnetická bouře shodila Muskovi 40 satelitů

Věda a školy

Elon Musk, který je v současnosti nejbohatším člověkem planety, Twitter využívá jako efektivní nástroj své finanční politiky. Ta je přitom virtuální, v tom smyslu, že vytvoří dojem chystané akce a tím ovlivní cenu vybraných akcií kýženým směrem.

Jako příklad lze uvést například Muskův květnový tweet o tom, že bude možné elektromobily nakupovat za kryptoměnu bitcoin, což ale později vzal zpět. V roce 2020 stačilo ke krátkodobému propadu akcií Tesly o 10 % pouhé Muskovo tweetnutí, že si myslí, že jsou akcie jeho firmy příliš drahé.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám