"Některé lety American Airlines se včera večer potýkaly se softwarovou chybou aplikace na iPadech používaných piloty," potvrdil BBC mluvčí aerolinek. Společnost podle něj nyní zjišťuje příčinu problému.

"V některých případech se letadla musela vrátit na stojánku, aby se posádka připojila k wi-fi a chybu opravila,” dodal mluvčí.

BBC cituje jednoho z pasažérů, který na Twitteru napsal, že jeho let ze San Franciska do Los Angeles odstartoval až poté, co si posádka vytiskla potřebné mapové podklady na papír.

Aeerolinky: Na iPadech je to výhodnější

American Airlines přešly na elektronické letové plány v roce 2013, aby posádky nemusely vláčet do letadla objemné a těžké papírové svazky. Společnost odhaduje, že tímto opatřením ušetří ročně na palivu 1,2 miliónu dolarů (zhruba 32,5 miliónu korun). Papírové tabulky a mapy nahradila aplikace pro iPad s názvem FliteDeck, kterou vyvinula firma Jeppesen spadající pod Boeing. Také United Airlines používají iPady, zatímco Delta důvěřuje tabletům Surface od Microsoftu.

Na elektronické letové plány hodlají přejít také British Airways či Ryanair. Podle aerolinek jsou digitální plány výhodné nejen pro úsporu paliva, zjednodušují prý také letovou přípravu, snižují riziko zranění a umožňují aktualizaci v reálném čase.