CAAT (Captive Air Amphibious Transporter) je v podstatě tank se speciálními pásy, které mu umožňují pohyb po vodní hladině. Stroj má být schopen dopravovat standardizované kontejnery pro námořní přepravu a za příhodných podmínek při pobřeží táhnout i mnohem větší náklad.

V situacích, kdy například hurikán vyřadí z provozu přístavy a další infrastrukturu, jako během hurikánu Katrina v roce 2005 na jihu USA nebo zemětřesení před dvěma lety na Haiti, má být CAAT schopen dopravit z lodí veškerou potřebnou pomoc.

Manažer projektu CAAT Scott Littlefield přitom podle serveru Gizmag zdůrazňuje, že CAAT není pouze vojenským zařízením, ale bude schopen spolupracovat i s civilními kontejnerovými loděmi.

Při humanitárních katastrofách se již mnohokrát ukázalo, že zbytečným obětem zabrání především včasné dopravení pomoci - lékařského materiálu, stanů, pitné vody, generátorů apod. Podle Littlefielda v těchto situacích je doprava zásob po moři, kdy jedna loď může dopravit najednou tisíce tun nákladu, nejdůležitější.

Prototyp, který DARPA koncem srpna představila, je pětkrát zmenšenou miniaturou oproti zamýšlenému obojživelníku. Nicméně nejde o dálkově ovládanou hračku, protože i tak je přes deset metrů dlouhý a váží čtyři tuny. Opravdový CAAT má však vážit 450 tun a dosahovat přibližně poloviny délky fotbalového hřiště. Vadit mu nemá ani ponoření pod hladinu při bouřlivém počasí na moři.