Počet potvrzených obětí se od čtvrteční nehody postupně zvyšoval, podle nejnovější bilance úřadů zemřelo 207 lidí.

Loď se převrátila mezi ostrovy Ukora a Ukerewe asi 50 metrů od břehu, u kterého chtěla zakotvit. [celá zpráva]

Záchranné práce na Viktoriině jezeře.

Záchranné práce na Viktoriině jezeře.

FOTO: Uncredited, ČTK/AP

Úřady předpokládají, že trajekt se převrhl kvůli přetížení nákladem i cestujícími. Plavidlo bylo totiž určeno pro stovku lidí, na palubě jich ale byl podle svědků více než čtyřnásobek.

Převrácený trajekt na Viktoriině jezeře.

Převrácený trajekt na Viktoriině jezeře.

FOTO: Uncredited, ČTK/AP

Agentura Reuters uvedla, že prodejce palubních lístků zahynul a záznamové zařízení lodi se ztratilo.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Na Viktoriině jezeře v Tanzánii se převrátila loď

Tanzanský prezident John Magufuli v pátek nařídil zatknout „všechny osoby, které byly do provozování trajektu jakkoli zapojeny“. Vyhlásil rovněž čtyřdenní státní smutek.

Podobné incidenty na největším africkém jezeře nejsou výjimečné, neboť lodě často plují přetížené. V roce 1996 zemřelo po převrhnutí lodi MV Bukoba kolem 800 lidí. Toto neštěstí patří k nejhorším námořním katastrofám minulého století.

Záchranné práce na Viktoriině jezeře.

Záchranné práce na Viktoriině jezeře.

FOTO: Uncredited, ČTK/AP

Nehoda trajektu v Tanzanii je čtvrtá nejhorší za deset let.

Největší námořní katastrofa v dějinách v době míru se udála 20. prosince 1987, kdy se filipínský trajekt Doňa Paz srazil s tankerem Victor mezi Manilou a ostrovem Leyte (zahynulo 4386 lidí). Přes 1000 osob zahynulo i při nehodách trajektů u Gambie v září 2002 (trajekt Joola; 1863 mrtvých) a v Egyptě v únoru 2006 (trajekt As-Salám Boccaccio; 1028 mrtvých). V Evropě bylo nejtragičtější potopení trajektu Estonia v září 1994 (zahynulo 852 osob).