V Řecku odkryli královské hrobky. Přinesly další důkaz o kontaktu antických civilizací

Dvě královské hrobky staré kolem 3500 let odkryli archeologové poblíž města Pylos v jihozápadní části řeckého poloostrova Peloponés. Našel se tam dokonce i egyptský amulet.

Foto: University of Cincinnati Classics, Profimedia.cz

Amulet s egyptskou bohyní Hathor v řeckém hrobě.

Hrobky vědci objevili nedaleko velkého palácového komplexu z mykénského období doby bronzové, informoval tento týden server britské zpravodajské stanice BBC.

Větší z hrobek má průměr 12 metrů, z kamenného ostění zůstal pás asi čtyři a půl metru, což je zhruba polovina původní výšky. Stěny druhé hrobky se zachovaly do výšky dvou metrů.

Foto: University of Cincinnati Classics, Profimedia.cz

Nalezené hroby u peloponéského města Pylos.

Uvnitř byla nalezena řada cenných předmětů včetně pečetního prstenu s vyobrazením býků nebo zlatého amuletu s egyptskou bohyní Hathor.

Foto: University of Cincinnati Classics, Profimedia.cz

Vzácné předměty z hrobky.

Podle historiků je nález dalším dokladem toho, že lidé v mykénském období (1600 až 1000 př. n. l.) obchodovali s dalšími civilizacemi ve Středomoří.

Podmořský objev z antiky. U řeckého ostrova našli 2000 let starý vrak římské lodě s amforami