V Argentině našli pozůstatky jednoho z posledních dravých dinosaurů

Paleontologové z argentinského Muzea přírodních věd v pondělí 18. května oznámili, že objevili zhruba 70 milionů let starou fosilii megaraptora, který pravděpodobně patřil k posledním masožravým dinosaurům na Zemi. Samotný objev, jak informovala agentura Reuters, byl učiněn v polovině března v jižní provincii Santa Cruz.

V Argentině našli pozůstatky jednoho z posledních dravých dinosaurů

Po zkoumání zkamenělin měřících deset metrů experti dospěli k závěru, že šlo o dravého dinosaura z konce éry těchto pravěkých veleještěrů.

Před zhruba 65-66 miliony lety došlo k události, která zapříčinila vyhynutí dinosaurů. Mnozí odborníci se přiklánějí k dopadu velkého mimozemského tělesa, konkrétně asteroidu Chicxulub.

„A náš nový objev, který nyní musíme dále studovat, je megaraptor, který zřejmě patřil k posledním zástupcům této skupiny,” uvedl pro Reuters paleontolog Fernando Novas, který za projekt zodpovídá.

Dlouhé drápy k lovu

Megaraptoři měli štíhlejší tělo než Tyrannosaurus rex. Měli také dlouhé svalnaté nohy, které jim umožnily dělat velké kroky a pohybovat se rychleji. K udržování rovnováhy jim přitom sloužil dlouhý ocas.

„Stěžejní charakteristikou megaraptorů byly asi 40centimetrové drápy na palcích, které jim sloužily na chytání kořisti,” dodal Novas.

Megaraptoři na starší ilustraci