„Myslím, že máme možnost udělat to, o co jsme se snažili posledních dvacet let. To znamená získat elektromobil, který se cenově a pohodlím vyrovná vozům se spalovacím motorem,“ míní Goodenough.

Objev nových baterií může být podle prestižního Institutu pro elektrotechnické a elektronické inženýrství (IEEE) pomoci ukončit závislost lidstva na ropě a dalších fosilních palivech.

John Goodenough

Goodenoughova baterie by podle Newsweeku mohla umožnit vyrábět elektromobily, které ujedou až tisíc kilometrů na jedno dobití. „Cena, bezpečnost, energetická hodnota, počet možných vybití a nabití jsou klíčové aspekty pro využití v elektromobilech. Věříme, že jsme vyřešili mnoho problémů, které se pojí se současnými bateriemi,“ dodal John Goodenough.

Jeho nová baterie nevyužívá tekuté elektrolyty, nýbrž elektrolyty skla. Vydrží až 1200 nabití, aniž by snížila svou kapacitu. To není všechno. Baterie budoucnosti navíc dokáže uchovávat a vydávat elektřinu v teplotách klesajících až k minus dvaceti stupňům. Vyrábět je lze navíc ze snadno dostupného sodíku.