Článek
Na své si přijdou nejen obdivovatelé kolejových vozidel, ale i nezaujatí začnou obdivovat tu nádheru, která ve století páry hnala pokrok vpřed.
Značná část parních lokomotiv je ukryta v zastřešených stáních výtopny. SBD byla v roce 1924 zestátněna, její majetek přešel na Československé státní dráhy. Zdejší lokomotivní depo parních lokomotiv bylo udržováno v provozu do konce 70. let minulého století.
Nebýt nadšenců
Samotné depo ukončilo činnost v roce 1996, rok poté zde začalo působit několik skupin zajímajících se o železniční historii. V roce 1999 založili muzeum Českých drah, nejprve spravované Depem kolejových vozidel Louny, od ledna 2009 Depem historických vozidel.
Většinu exponátů si můžete osahat, vlézt v halách pod mašiny a prohlédnout si nádherné kolosy zespodu, kouknout do topeniště, vše si v klidu nafotit.
Kromě železničních vozidel najdete doplňující techniku, výhybky, zabezpečovací zařízení, v muzeu výstavu telefonních přístrojů, označovačů lístků, sbírku kartonových jízdenek, k tomu modelovou železnici.
Pro malé návštěvníky je venku připraven okruh 800mm úzkorozchodné trati převezené z huti Poldi Kladno.
Pracovníci muzea připravují každoročně speciální jízdy historických vlaků, seznam na webu muzea.
V květnu je otevřeno o víkendech.