Hlavní obsah
Foto: Adam Halmoši

Zastávka U Kaštanu na Bělohorské ulici zůstane i díky radnici zachována

Rada MČ Praha 6 na svém středečním zasedání schválila financování rekonstrukce tramvajové zastávky U Kaštanu v Bělohorské ulici ve výši 1,5 miliónu korun. Městská část se tak snaží o zachování této zastávky. Vychází také vstříc požadavkům svých občanů.

Foto: Adam Halmoši
Zastávka U Kaštanu na Bělohorské ulici zůstane i díky radnici zachována

Celá realizace bude provedena do konce srpna 2014. „I přes neschválení příspěvku Dopravnímu podniku na rekonstrukci zastávky U Kaštanu na jednání Zastupitelstva MČ Praha 6 v pátek 20. června, které tam bylo předloženo Radou MČ Praha 6, jsme našli pro naše občany řešení,“ řekl místostarosta Jan Záruba. „Rada dnes schválila smlouvu na 1,5 miliónu korun na rekonstrukci tramvajové zastávky U Kaštanu,” dodal.

„Vyslyšeli jsme požadavky našich občanů. Zastávka je na svém stávajícím místě od dvacátých let minulého století a tak si myslím, že by měla být zachována,“ uvedla starostka MČ Praha 6 Marie Kousalíková. „Na rekonstrukci stávající zastávky Rada městské části Praha 6 tak schválila poskytnutí mimořádné finanční částky přímo Dopravnímu podniku,” informovala.

Přesun zastávky U Kaštanu o zhruba 170 m východním směrem (směrem zpět do centra k dnešnímu přechodu pro chodce u ulice Šultysova) s pracovním názvem Poliklinika Břevnov oznámil Dopravní podnik hlavního města Prahy jako investor stavby. A to proti vůli radnice, občanů, živnostníků a dalších iniciativ. 

Rekonstrukce trati má začít 28. června a skončit 29. srpna letošního roku. Již začala oprava tramvajového obratiště Vypich. Rekonstruovat se bude trať v délce 2654 metrů a rekonstrukce bude probíhat od křižovatky s ulicí Ankarskou po ulici Pod Královkou a to včetně kolejí ve smyčce Vypich. Součástí je také úprava šesti tramvajových zastávek - Vypich, Říčanova, Břevnovský klášter, U Kaštanu, Drinopol a Marjánka. Zastávky budou bezbariérové a některé s přístřeškem. Počítá se také s některými úpravami přechodů pro chodce.

Například zastávka Vypich má být v obou směrech sdružená pro tramvaje i autobusy a při přestupu se tak cestující vyhnou mnohdy nebezpečnému přecházení vozovky. Konstrukce tramvajové trati má stát na betonových pražcích ve štěrkovém loži. Část Ankarská – Tomanova má být zakryta živičným povrchem pro možné pojíždění autobusy. Úseky mezi ulicí Patočkova a smyčkou Královka a také mezi ulicí Falcká a zastávkou Obora Hvězda budou zatravněny.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků