Hlavní obsah

Základní logopedická škola přivítala návštěvníky svatokateřinské pouti v Hrabové

Novinky, Tomáš Majliš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Unikátní dřevěný kostelík svaté Kateřiny v Hrabové láká k návštěvě každoročně řadu zájemců, jejichž počet dosahuje vrcholu během listopadové svatokateřinské pouti. Její součástí je každoroční den otevřených dveří v nedaleké Základní logopedické škole.

Foto: Tomáš Majliš

Budova Základní školy logopedické v Hrabové

Článek

Každým rokem se na konci listopadu okolí kostela svaté Kateřiny zaplní návštěvníky svatokateřinské pouti, jejíž součástí jsou nejen slavnostní bohoslužby v dřevěném kostelíku, ale také jarmark a dnes již tradiční program, který připravují žáci a učitelé nedaleká Základní školy logopedické.

V letošním roce se pouť uskutečnila v neděli 23. listopadu a přilákala během celého dne více než tisíc návštěvníků, kteří si v budově Základní logopedické školy, která s dřevěným kostelíkem sousedí, mohli vychutnat sladké občerstvení a zúčastnit se některé z mnoha výtvarných dílen.

Spolu s dětmi mohli z nejrůznějších materiálů vyrábět pohádkové postavy, vánoční stromky, svíčky z včelího vosku, nebo si jen prohlédnout práce žáků školy, mezi které patří také školní česko-anglický časopis Klokangaroo financovaný z grantu statutárního města Ostrava.

Do jeho tvorby se žáci pustili s vervou v minulém školním roce s pomocí pedagogů, kteří každý měsíc vybírají nejlepší příspěvky mladých redaktorů. Čtenáři tak mohou na stránkách časopisu najít křížovky, doplňovačky, návody, komiksy nebo články o věcech, které žáky právě zajímají.

Základní logopedická škola v Hrabové působí od roku 1999, kdy zde byla přesunuta výuka žáků druhého stupně z nedaleké Hrabůvky. Cílem školy je vytvořit vhodné prostředí rodinného typu, které by žákům poskytovalo souběžně jak základní vzdělání, tak odbornou speciálně pedagogickou péči pod jednou střechou. Školu navštěvují především žáci s obtížemi logopedickými či v oblasti komunikace, ale také žáci s vadami zraku, poruchami autistického spektra a s poruchami učení.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám