Článek
Zimní sportovní vybavení se přepravuje jako spoluzavazadlo: můžete ho odložit na obvyklá místa pro zavazadla, jako jsou police a úložné prostory mezi sedačkami nebo pod nimi. V některých typech vozů jsou instalovány speciální stojany. Bezplatná přeprava zimního sportovního náčiní je jak při cestách po České republice, tak do zahraničí.
„V některých místech u nás i v zahraničí jezdí vlaky přímo do zimních středisek nebo ke sjezdovkám a běžeckým tratím. Odpadají tak starosti s parkováním. Přímé vlaky jezdí například z Prahy na šumavský Špičák a do Železné Rudy. Přímé vlaky jezdí do Trutnova nebo Tanvaldu, s přestupem na spoje do Krkonoš nebo Jizerských hor. Tam vlaky jezdí i do stanic Kořenov, Harrachov nebo do polské Szklarske Poręby-Jakuszyc. Všude jsou v blízkosti stanic běžecké tratě.
Brno má přímé spojení do Jeseníku. Zastávky Ostružná a Ramzová jsou v blízkosti lyžařských areálů. Podobně je v blízkosti sjezdových tratí vlakové zastávka Tanvaldský Špičák v Jizerských horách. V Krušných horách je možné přestoupit z vlaku do „bílé stopy“ například v Nejdku, Nových Hamrech, Perninku, v Horní Blatné nebo v Moldavě v Krušných horách. V Beskydech jezdí vlak do oblasti Karolinky a Velkých Karlovic," informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Na Slovensku do Vysokých i Nízkých Tater
Na Slovensku jsou z vlaku snadno dostupná lyžařská střediska hlavně na severu země, jako Ružomberok – Malinô Brdo, Jasná – Chopok nebo místa ve Vysokých Tatrách. Díky Včasným jízdenkám Evropa jsou vlakem snadno dostupná také horská lyžařská střediska v sousedním Rakousku. Cesta z Prahy do Innsbrucku trvá přibližně 7 a ¾ hodiny, do střediska St. Anton am Arlberg se jede necelých 9 hodin.
Za cestu vlakem levnější skipas
„České dráhy ve spolupráci s provozovateli vybraných ski areálů v Česku a na Slovensku připravily ČD Ski nabídku levnějších skipasů o 20 procent s názvem ČD Ski. Většina areálů v ČR je dostupná vlakem i pro jednodenní lyžařský výlet a ski areály leží v docházkové vzdálenosti od vlakových zastávek," dodal Petr Šťáhlavský.