Článek
Kus, pro Karlín jak ušitý
Karlínské divadlo si po strašlivých povodních záchranu zasloužilo. Muzikály a operetky jsou zde doma, patřilo i svého času jednomu z nejoblíbenějších TV pořadů Televarieté. v Originále se muzikál jmenuje Courtains.
Nejsem divadelní kritik, ale zpočátku se mi zdálo představení vyprávějící o divadle v divadle trochu rozvláčné. Ale hlášky, které v průběhu děje padaly, byly výborné a určitě za chvíli proniknou na veřejnost. Velmi nápaditá byla scénografie a choreografie. Jedna ze závěrečných scén, evokující film Titanik, je provedena naprosto geniálně.
Ve Vraždě za oponou se skloubil Kabaret, New York i Chorus Line. Nad jevištěm na liště běží originál anglický text písní, je to oživení děje. Konečně je u nás zase světový muzikál, vysoké úrovně, bez slaboduchých textů, vtipný, barevný, plný efektů.
Banální zápletka, trikově dokonalé
Zápletka je celkem banální, ale o tu na moc nejde, jako spíše o „špeky“, které musíte sledovat. Hlavními hvězdami jsou I. Chýlková, Z. Norisová, M. Absolonová, Dasha, O. Brzobohatý, M. Šteindler. Ten hraje roli divadelního kritika, jednu ze stěžejních. Nemají to lehké, buď ublíží, nebo pohladí. Ale právě kritiky jsou pro herce jako podrbání za ušima. A o to ve Vraždě jde.
Já měl ale největší požitek z Lumíra Olšovského. A také si všímejte sboru, jsou šikovní, nadaní. Raut už byl klasickým uspokojením žaludku, když se oči a mozek nakrmily. Jedlo se mírně nestřídmě, alkoholovalo se, ale mnoho jedinců zavítalo i pro ovocné drinky.