Hlavní obsah
Vladimír Mišík s kapelou ETC... zahráli na Cabot stage v sobotním programu festivalu Valašský špalíček 2017. Foto: Ondřej Smolka

Valašský špalíček návštěvníky přenesl do zlatých časů bigbítové éry

V uplynulém týdnu se ve Valašském Meziříčí uskutečnil 35. ročník folk-blues-beat festivalu Valašský špalíček, který návštěvníky přenesl do zlatých časů bigbítové éry, nabídl speciální bluesový program, nezávislé muzikanty i objevy současné hudební scény.

Vladimír Mišík s kapelou ETC... zahráli na Cabot stage v sobotním programu festivalu Valašský špalíček 2017. Foto: Ondřej Smolka
Valašský špalíček návštěvníky přenesl do zlatých časů bigbítové éry

Na čtyřicet účinkujících kapel a sólistů zahrálo ve dnech 21. až 24. června v malebném areálu zámku Žerotínů ve Valašském Meziříčí. Čtyři dny zde trval půlkulatý ročník Valašského špalíčku, jeden z nejstarších festivalů v České republice. Ten se v propagaci už potřetí zahalil do výtvarné estetiky bigbeatové dekády a opět je na co vzpomínat.

Z mistrů československé hudební scény například vystoupili Vladimír Mišík s formacemi ČDG i ETC…, kteří společně pokřtili živé album z koncertu s Radimem Hladíkem na Valašském špalíčku 2004, dále Michal Prokop s kapelou Framus Five, k nimž se ve skladbě Město ER přidal Karlovarský symfonický orchestr, nebo Luboš Andršt se členy skupiny Energit.

Zahrály zde také brněnské soubory Synkopy 61 a Progress Organization i ve Švédsku žijící průkopník rockové psychedelie Ivan Hajniš s The Primitives Group. Pestrou mozaiku hudby 60. let doplnil Milan Knížák s undergroundovou skupinou Aktual. Ze Slovenska tentokrát dorazili The Buttons, Dura & Blues Club s Fedorem Frešem a další umělci.

Zahraniční scénu stylově zastoupil legendární textař a zpěvák Pete Brown, který zde uvedl mimo jiné také slavné skladby Politician a White Room z repertoáru kapely The Cream, na jejíž tvorbě se autorsky podílel. Toho následně na Robe stage vystřídala nespoutaná skotská královna blues Maggie Bell a festivalové publikum jí leželo u nohou po celou dobu energického setu.

Oba umělce doprovodila skvělá mezinárodní sestava kapely Hamburg Blues Band v čele s britským zpěvákem a brilantním kytaristou Krissym Matthewsem. Závěrem festivalu si všichni zmínění střihli ještě creamovský hit Sunshine of Your Love a ovace nebraly konce.

Valašský špalíček však ve své dramaturgii nezapomíná ani na současnou hudební scénu. Objevem pro festivalové publikum byla texaská kytaristka a zpěvačka Jackie Venson, která v pátečním programu zahrála na Bonzo Blues Stage v M-klubu se skvělým saxofonistou Joe Kučerou a v pozdní noci se ještě na nekonečném jamu přidala k formaci Slovak Blues Project, aby lačné publikum navnadila na svůj sobotní set s vlastní kapelou na Cabot stage. Tam ji pak nadšení posluchači doslova nechtěli pustit z pódia.

Scéna Indies Happy Trails představila bratislavské sdružení písničkářů Sľnovrat a přivezla i kapely Hrozně, Hladolet a jazzový Vilém Spilka Quartet, který je čerstvým držitelem Zvláštního ocenění poroty na soutěžním festivalu Porta 2017.

I přes tropické počasí, které tu panovalo, si do Valašského Meziříčí našlo cestu více než dva tisíce návštěvníků ze všech koutů Česka. Značnou část publika tvořili fanoušci ze Slovenska a také z Polska, odkud je to do Valašského Meziříčí, co by kamenem dohodil. Velké díky patří všem, co se na festivalu v jeho průběhu podíleli a partnerům, kteří festival podpořili. „Valašský špalíček (2017) je mrtev, ať žije Valašský špalíček!“ zní jeden z komentářů na sociálních sítích.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků