Hlavní obsah
Protagonistky Eva Zbrožková a Hana Fialová. Foto: Robert Rohál

Úspěšný muzikál Edith a Marlene se dnes dočká své devětadevadesáté reprízy

Devětadevadesáté reprízy se dočká v pátek 22. března na jevišti ostravského Divadla Jiřího Myrona muzikál Edith a Marlene, jehož autorkou je maďarská spisovatelka Éva Pataki. V inscenaci, kterou režíroval Janusz Klimsza, ústřední role hrají a zpívají Hana Fialová a Eva Zbrožková.

Protagonistky Eva Zbrožková a Hana Fialová. Foto: Robert Rohál
Úspěšný muzikál Edith a Marlene se dnes dočká své devětadevadesáté reprízy

Úspěšnou ostravskou inscenaci Národního divadla moravskoslezského, jejíž dvě premiéry proběhly na scéně Divadla Jiřího Myrona 19. a 21. prosince 2013, provází neobyčejný divácký úspěch.

Každé představení inscenace, pod nímž jsou podepsaní režisér Janusz Klimsza a dramaturg Patrick Fridrichovský, je přitom už po šest sezón beznadějně vyprodané, lidi stále chodí a jsou nadšení. Jubilejní stá repríza proběhne 24. dubna v Divadle Jiřího Myrona se speciálním programem.

Za svou herecko-pěveckou kreaci byla oceněna prestižní Cenou Thálie za rok 2014 představitelka Edith Piaf Hana Fialová. Postavu Marlene Dietrich ztvárňuje Eva Zbrožková, zatímco v dalších rolích se objevují Kateřina Vainarová, Juraj Čiernik, Marcel Školout, Jaroslav Rusnák, Eva Villámová, Roman Harok, Vlastimil Ondruška nebo Pavel Liška.

V hudebním nastudování Marka Prášila publikum slyší v originálním znění takové písně jako La Vie en rose, L'Accordéoniste, Mon Dieu, Milord, Lili Marleen, The Laziest Girl in Town, l'Hymne à l'amour, Blaue Angel, Non, je ne regrette rien a další. Na těchto písních je postaveno i nedávno vydané sólové album Hany Fialové nazvané Hana/Edith.

Příběh ikon své doby, které se staly nesmrtelnými legendami, láká a přitahuje. Zatímco legendární francouzská šansoniérka Edith Piaf byla nad obyčej živelná, hýřivá a dočista nekonvenční, německá diva Marlene Dietrich, která později přesídlila do Ameriky, představuje její čirý protějšek: vynikala sebekázní s uznáním pro pravidla.

Edith Piaf se naproti tomu s bohémským odhodláním vzpouzela proti všem vžitým pravidlům a normám. Traduje se, že její uhrančivý zpěv byl přímým projevem pudu sebezáchovy. Navíc i své dětství a dospívání prožily v naprosto protichůdných poměrech. Marlene pocházela z důstojnické rodiny, kdežto Edith byla nezaopatřené dítě, které doslova vyrostlo na ulici.

A právě této jedinečné dvojpólovosti obou žen využila maďarská spisovatelka a scenáristka Éva Pataki a spříznila jejich osudy. Osobně se však znaly i ve skutečném životě. Některé prameny hovoří o hlubokém a pevném přátelství a nevylučují ani milostné sblížení. Marlene šla Edith za svědka při její první svatbě v roce 1952 a při této příležitosti jí věnovala náhrdelník se sedmi smaragdy.

Komorní muzikál Edith a Marlene měl světovou premiéru v budapešťském divadle Vígszínház v lednu 1986; jeho českou premiéru uvedlo v roce 1995 Slezské divadlo Opava, řadu sezón tuto hru uvádí také pražské Divadlo Pod Palmovkou.

https://www.ndm.cz/cz/opereta-muzikal/predstaveni/1672-edith-a-marlene/2019-03-22/31503/

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků