Hlavní obsah

Středoškoláci si u Vltavy vyzkoušeli, jak může vypadat výuka v terénu

Novinky, Petr Kuba

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rozbor čistoty vody v řekách nemusí být nutně prací profesionálů. Zajímavého projektu v těchto letních dnech využili studenti střední školy v Českých Budějovicích a vyrazili během školního vyučování do přírody.

Foto: Petr Kuba

Studenti střední školy Educanet berou projekt vážně

Článek

Studenti českobudějovické střední školy Educanet České Budějovice si v minulém týdnu opět vyzkoušeli, jak vypadá výuka v terénu. Vyučující spojili hodinu biologie a chemie a vypravili se se studenty oboru gymnázia k řece Vltavě, aby zde provedli rozbor vody a zaznamenali strukturu řeky i jejího prostředí.

"Prostě se snažíme, aby studenti jen neseděli v lavicích a nepsali zápisky jako cvičené opičky. Naším cílem je ukázat studentům praktické využití získaných znalostí, vytáhnout je ze školních lavic ven a v neposlední řadě upravit výuku tak, aby studenty bavila. Nutno dodat, že se nám to zatím daří," uvedla jedna z vyučujících, která měla studenty při tomto projektu na starosti.

Jak samotný projekt Vltava vypadal? Studenti se za doprovodu vyučujících vydali ke břehu řeky Vltavy. Zde ti odvážnější sestoupili až k řece, za pomoci profesionálního laboratorního vybavení odebrali a předali štafetu druhé skupině. Ti zkoumali jednotlivé vzorky vody a se zmíněným vybavením provedli rozbor - hledali organismy, které jsou známkou stupně znečištění vody. Poté jiná skupina zapisovala strukturu řeky - lokalitu, polohu vůči městu, možné zdroje znečištění a další vlivy, jež mají na kvalitu vody vliv. Krásné letní počasí práci zpříjemnilo.

"S učením ve škole se tohle prostě nedá srovnávat," hodní jedna ze studentek gymnázia, jednoho ze dvou oborů, které Educanet nabízí.

Studenti druhého oboru - výpočetní techniky (škola je totiž současně gymnáziem a SOŠ) jsou momentálně na praxi ve firmách s výpočetní technikou. "To nám dává prostor věnovat se gymnáziu zase jiným způsobem, než je běžné. Na naší škole ale výuka po celý školní rok probíhá jinak, než na běžných školách. Studenti mají místo učebnic notebooky a s učitelem především spolupracují, než aby jen slepě plnili jeho pokyny," okomentovala situaci ředitelka školy Jaroslava Dědková.

Po úspěšném odebrání a rozboru vzorků, zapsání důležitých informací a veškeré potřebné administrativě se studenti vrátili do školy. Výsledky budou odeslány do Německé školy v Praze s. r. o., která projekt pořádá a poskytla českobudějovické škole veškeré potřebné vybavení a instruktáž.

Jak je vidět, nejen spolupráce se zahraničními školami je přínosná. V České republice je dostatek škol, se kterými se dají pořádat zajímavé a hlavně účelné projekty, jako tento.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám