Hlavní obsah

Stop vandalismu, vyhlásil Dopravní podnik Ostrava

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dopravnímu podniku Ostrava a. s. došla trpělivost. Vyhlásil STOP vandalismu. STOP ničení majetku DPO. STOP ničení veřejného majetku jako jsou zastávky tramvají, trolejbusů a autobusů. Ve své akci STOP vandalům jde na ochranu společného majetku tím, že požádá občany, aby i oni hlídali chování vandalů.

Foto: Josef Zajíc, foto ve výřezu DPO.

Ostrava 18.5.2017 Dopravní podnik Ostrava říká: STOP vandalismu. Foto ve výřezu: DPO.

Článek

Podle ředitele Dopravního podniku Ostrava Daniela Moryse jsou škody na majetku DPO způsobené vandalismem velmi velké. Škody za rok 2016 byly vyčísleny na 5 986 33 korun. V porovnání s rokem 2015 je to o 7,26 procenta víc.

Nejvyšší podíl na škodách eviduje DPO na tramvajích (62 procent), následují zničené zastávky (13 procent), poničené, posprejované autobusy (8 procent), trolejbusy (7 procent), na škodách se čtyřmi procenty podílí ostatní zařízení DPO a ve třech procentech jsou to označníky a jízdenkové automaty.

Nejvíce škod na majetku je způsobeno sprejery (33 procent), poškrabaná okna a tím zničená okna se podílejí na ceně škod 25 procenty.  Přestože se rozsah vandalismu v jednotlivých oblastech v průběhu let různí, škody každoročně přesáhnou pět miliónů korun.

Vedení DPO se rozhodlo s vandaly bojovat po svém

„Každému, kdo nám prokazatelně pomůže k dopadení vandalů, slibujeme odměnu v podobě dlouhodobé jízdenky. V současné době DPO připravuje a realizuje také řadu preventivních technických opatření, které by do budoucna měly těmto škodám předcházet. Patří mezi ně speciální folie na okna, které brání jejich poškození, a také samozřejmě rozšiřování kamerového systému přímo ve vozech. Dále bude DPO využívat městských kamer, které monitorují zastávky,” řekl Daniel Morys.

Několik let je také v provozu linka čistoty zastávek, na niž se mohou cestující obracet, pokud uvidí nepořádek na zastávce.

„Fungujeme na sociálních sítích. Také tam mohou cestující posílat fotky, pokud uvidí, že je někde nějaký nepořádek nebo třeba zničené sedadlo. Vyzýváme cestující, aby nám pomohli mít ostravskou MHD bezpečnější a čistší. Mít nezničené dopravní prostředky MHD je vlastně zájem nás všech,” dodal Daniel Morys. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám