Hlavní obsah

Rodiče i lektoři dají hlavy dohromady, aby dětem v Bohumíně zajistili modernější prostředí a pomůcky

Novinky, Lucie Balcarová

Projekt, který má dětem zajistit kvalitnější vzdělávání, lepší prostředí, modernější pomůcky i více možností vyžití, odstartoval v Bohumíně. Zapojí se do něj pedagogové, rodiče, lektoři i odborníci.

Foto: Pavel Čempěl
Článek

Během třinácti měsíců má tým 40 lidí za úkol zjistit, v jakých oblastech potřebují školy nevíce pomoci, a následně získat peníze z dotací. Projekt Lepší KLIMA pro Bohumínsko, který je základem Místního akčního plánu vzdělávání, se začíná pomalu rozjíždět.

„Jde o podporu dětí ve školním prostředí. Každá z našich škol má nějaké vize do budoucna, něco jí chybí, něco potřebuje. Jedna může mít požadavky na zlepšení čtenářské či matematické gramotnosti svých žáků, druhá chce naopak podpořit informační a technologické schopnosti dětí. A proto je tu náš projekt, který tyto požadavky sesbírá a zpracuje tak, aby v Bohumíně, Rychvaldu a Dolní Lutyni vznikla ucelená koncepce, která odráží požadavky škol i rodičů,“ vysvětlil místostarosta Lumír Macura.

Na projektu budou pracovat čtyři různé odborné skupiny po deseti lidech. Jedna se zaměří na mateřinky, druhá na základní školy, třetí na volný čas a čtvrtá na inkluzi.

„Budou mezi nimi lidé, kteří berou práci s dětmi jako poslání a mají ochotu vymýšlet a podnikat nové věci. Chceme dosáhnout toho, aby školy spolupracovaly a nevymýšlely něco, co už jinde funguje. Když má jedna škola velkou přírodovědnou učebnu a druhá by ji chtěla také, ale nemá na její zřízení místo, může v rámci výměny zkušeností posílat žáky na speciální hodiny tam. Jiná škola má zase zkušenosti s výukou autistických dětí a je schopná poskytnout své poznatky dalším školám, pro které je tohle novinka,“ řekla vedoucí odboru školství bohumínské radnice Pavla Skokanová.

Výhodou projektu je, že se do něj zapojí i organizátoři volnočasových aktivit, například rodinná centra či dům dětí a mládeže. Nebude se tedy týkat jen výhradně škol, ale i prostředí, v němž se děti pohybují po výuce. Zlepšení se proto může dotknout jak vzdělávání, tak volnočasových aktivit.

„Řekněme, že školy budou chtít posílit řemeslné dovednosti u dětí. Díky projektu budeme moci lépe vybavit učebny, zajistit pomůcky a zároveň rozšířit nabídku rukodělných kroužků po škole,“ vysvětlil Macura.

Jak informoval, projekt realizuje Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, který je součástí Evropských strukturálních a investičních fondů EU.

„Ministerstvo tento celorepublikový projekt rozjelo proto, aby se „zdola“ přímo od škol dozvědělo, co potřebují, a následně tomu přizpůsobilo grantové programy. Cílem je naučit školy plánovat na delší dobu, než je jeden školní rok,“ doplnila Skokanová.

Reklama

Výběr článků

Načítám