Článek
Doprava po Brně a její řešení je námět na román. Vedení města například na jedné straně tvrdí, že chce dostat auta z centra, a na druhé straně jim vytváří povinné okružní trasy.
Značka zakazující odbočení vlevo byla na zmíněné křižovatce nainstalována vloni, a to současně s tabulí s vizuálním návodem, jak celý blok objet, aby se řidič dostal tam, kam potřebuje. Důvodem k tomuto zásahu byla podle magistrátu snaha o zvýšení bezpečnosti a snížení počtu dopravních nehod.
„Chtěli jsme snížit množství střetů, zakázali jsme tedy odbočení vlevo a umístili informativní značku, jak mohou řidiči situaci vyřešit,“ uvedl vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko. Praktický dopad změny by měl být ten, že řidič najede o přibližně 750 metrů víc a časově ztratí 5 minut (v období plynulého provozu). Skutečnost je ale jiná.
Kdo by si dal práci pozorovat chování řidičů, dospěl by k závěru, že nabídku odboru dopravy neakceptuje prakticky nikdo. Řidiči většinou situaci řeší tím, že přejedou křižovatku rovně a pár metrů za ní se otočí do protisměru. Pak se zařadí do pravého pruhu, odbočí vpravo a jsou tam, kde chtěli být. Značné množství je však i těch, kteří zákaz prostě ignorují a odbočují vlevo, zákaz nezákaz.
Problém je v tom, že ne každý otáčení těsně za křižovatkou zvládne. Někdo se nedokáže otočit najednou a musí při tom couvat. Vzhledem k intenzivnímu provozu tak v místě vzniká ještě více kolizních situací, než před instalací zákazu odbočení.

Informační značka před křižovatkou

Uprostřed vozovky se pohybuje šofér ve snaze se otočit.

Tentokrát to dobře dopadlo a už je v pravém pruhu.