Článek
Vůz s funkčními světly a na původních závodních kolech se sjetými pneumatikami ukrývá detailně zpracovanou autodráhu v měřítku 1:32. Trať má připomínat závod 24 hodin v Le Mans s okruhem La Sarthe, po kterém je připraven kroužit tucet zakázkových modelů.
Kolem trati je k vidění spousta propracovaných maličkostí včetně závodních boxů, či mostu v podobě pneumatiky Dunlop. Duální analogové závodní automaty zaručují přesné ovládání všech modelů závodních vozů, které pocházejí z let 1970 – 1971. V autentických barvách se představují mimo jiné Porsche 917, Ferrari 512 Coda Lunga a Lola T70.
Samotný vůz s číslem 20 je přesnou kopií toho, který ve filmu z roku 1971 věnovaném právě tomuto závodu používal legendární Steve McQueen.
I když americký výrobce garantuje dodávku ještě do Štědrého dne, překážkou pro případné české zájemce bude zřejmě cena. Autodráha přijde 125 tisíc dolarů, tedy asi dva a půl miliónu korun.
Kousek historie
Porsche 917 je vůz, který značce jako vůbec první vyhrál v letech 1970 a 1971 již zmíněný závod 24 hodin Le Mans. Závoďák s plochým dvanáctiválcem s objemem 4,5 litru a výkonem 587 koní dosahoval rychlosti 390 km/h.
Základem konstrukce podvozku byl prostorový rám svařený z hliníkových trubek. Karoserie byla vyrobena z polyesteru vyztuženého skelnými vlákny. Vpředu i vzadu měl vůz nezávislé zavěšení kol s nestejně dlouhými příčnými rameny a vinutými pružinami. Samozřejmostí byly bohatě dimenzované kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Ve snaze o maximální úsporu hmotnosti byla řada komponent vyrobena z titanu, magnézia a slitin lehkých kovů. Zajímavým detailem byla řadicí páka z balzového dřeva.
Vývoj Porsche 917 trval stáji pouhých deset měsíců, poprvé byl představen v březnu 1969 na ženevském autosalonu.
V celém mistrovství světa značek ročníku 1971 vyhrálo Porsche 8 z 11 závodů