Článek
Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová. „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život,“ dodala.
Tváří kampaně je moderátorka a herečka Iva Kubelková. „Ženy, které navštíví stánek Dialogu Jessenius během jeho čtrnáctidenních zastávek po celé ČR, si mohou samy na speciálním fantomu vyzkoušet, jak samovyšetření provádět a jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří,” vysvětlila moderátorka a herečka, jak bude edukace na stánku probíhat.
Každá z dívek a žen navíc obdrží kromě užitečných a praktických rad, také bonus v podobě slevových kupónů do obchodů příslušného obchodního centra. Jako první si to budou mít možnost vyzkoušet zákaznice v obchodním centru Nový Smíchov (1. nadzemní podlaží naproti prodejny ZARA), a to od 5. do 22. září.
„Obchodní centra jsou stále častěji místem nejen nákupu, ale i zábavy či odpočinku. Proměňují se tak v přirozená společenská centra a mě velice těší, že se i tímto projektem hlásí ke své společenské odpovědnosti,“ okomentoval zapojení center Jan Kubíček, předseda Českého výboru Mezinárodní asociace nákupních center, International Council of Shopping Centers (ICSC), která je jedním z hlavních spoluorganizátorů projektu Ruce na prsa.
V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu, podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen na stánku v obchodních centrech, ale třeba již v neděli 8. září v Praze při charitativním běhu Harfandění, jehož výtěžek poputuje právě na podporu této kampaně. Rady a informace získají také při přednáškách v sídlech sokolských organizací pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s karcinomem prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.