Hlavní obsah
Škodovka do turecké průmyslové metropole dodala poslední dvanáctou plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic. Foto: Škoda Transportation

Plzeňská Škoda úspěšně zakončila dodávku tramvají do Turecka

Společnost Škoda Transportation úspěšně dodala bateriové tramvaje pro turecké město Konya.

Škodovka do turecké průmyslové metropole dodala poslední dvanáctou plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic. Foto: Škoda Transportation
Plzeňská Škoda úspěšně zakončila dodávku tramvají do Turecka

Škodovka do turecké průmyslové metropole dodala poslední, dvanáctou, plně nízkopodlažní tramvaj ForCity Classic, která je vybavená bateriovým pohonem umožňujícím vozidlům nezávislý pohyb na trakčním vedení s pravidelným dojezdem s cestujícími nejméně 3 km.

"Loni si náš zákazník v Konye objednal dvanáct nejmodernějších tramvají s unikátní catenary-free technologií, navázal tak na předchozí kontrakt na šedesát tramvají ForCity Classic bez bateriového pohonu, který skončil dodáním posledního vozidla koncem letošního března. Jsme velice spokojeni, že se nám podařilo dodat celkově 72 tramvají do Konye," řekl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Dodávkou tramvají do Konye byla zakončena exportní zakázka na tramvaje za celkově více než 3,4 miliardy korun.

Nárůst vzájemného obchodu mezi Tureckem a Českou republikou v posledních letech výrazně vzrostl, což si pochvaluje i Pavel Kafka, velvyslanec České republiky v Turecku. "Jen od počátku milénia jeho objem vzrostl zhruba dvanáctkrát. V tomto kontextu musím připomenout, že Turecko plánuje v dlouhodobém měřítku rozvoj železniční, silniční, letecké i lodní dopravy. Perspektivní je zejména export kolejových vozidel, kde Turecko stále ještě nesaturovalo stávající poptávku," uvedl Pavel Kafka.

Škodovácké catenary-free tramvaje mohou v současnosti bez napájení přes pantograf ujet v nejtěžších podmínkách běžného městského provozu nejméně tři kilometry, při rychlosti až 30 km/h. Tento druh napájení se využívá hlavně v případě, kdy má tramvaj zajet do oblastí, kde není nainstalována trolej, nejsou tedy nutné vysoké investice do infrastruktury, nebo jako v případě města Konya v částech města, kde by trolejové vedení narušovalo místní historický ráz.

"Při interních testech dokázala ujet naše bateriová tramvaj i mnohonásobně více než plánované tři kilometry. Dojezd závisí na mnoha parametrech. V ideálních případech se dojezdy blížily 20 km," doplnil Jaroslav Kulhánek, hlavní inženýr projektu.

Tramvaje pro Konyu jsou nízkopodlažní, pětičlánkové se třemi podvozky a navíc mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném asi čtyři kilometry dlouhém tunelu. Jsou tedy konstruované jako lehké metro.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků