Hlavní obsah

Plzeň vyzývá ke správnému nakládání s komunálním odpadem

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Městská společnost Čistá Plzeň, která pro západočeskou metropoli zajišťuje systém nakládání s komunálním odpadem, spouští velkou informační kampaň Bez Vás to nepůjde.

Foto: Magistrát města Plzně

Plzeň se snaží zlepšovat situaci na kontejnerových stáních a zamezovat tak vzniku černých skládek nejen prostřednictvím společnosti Čistá Plzeň.

Článek

Jejím cílem je seznámit veřejnost se správným nakládáním s komunálním odpadem a zapojit občany do celého problému. Kampaní město reaguje na fakt, že i přes vysoké nasazení se ve městě objevuje nepořádek kolem popelnic, kontejnerů i odpadkových košů. Náklady na úklid nepořádku u stání popelnic převyšují ročně částku 20 miliónů korun.

„Naším cílem je zajistit čistotu ve městě a prostřednictvím naší společnosti Čistá Plzeň se o to snažíme již druhým rokem. Sebevětší snaha se však míjí účinkem v případě, že někteří obyvatelé Plzně vyhazují odpad na místa, která k tomu nejsou určená. Město bude čistější jen tehdy, pokud na tom budeme pracovat všichni společně. Čistá Plzeň není jen název, ale výsledek chování nás všech,” uvedl primátor města Martin Zrzavecký.

Čistá Plzeň týdně provede zhruba 22 tisíc svozů, přičemž neprovedených svozů z důvodu pochybení na její straně je 0,073 procenta, tedy zhruba 16 svozů z celkového počtu.

„Bohužel i přes takto vysokou spolehlivost se ve městě objevuje nepořádek kolem popelnic, kontejnerů i odpadkových košů. V případě nádob na směsný komunální odpad, tzv. černých popelnic, se tedy jedná v drtivé většině o důsledek neukázněnosti uživatelů systému. Problémem může být nedostatečná kapacita, a to jak objem nebo četnost svozu, popelnic objednaných jednotlivými vlastníky nemovitostí, odkládání odpadů podnikateli nebo ostatními uživateli systému. A právě na tyto nešvary obecně označovanými jako littering míří prezentovaná informační kampaň,” vysvětlil Otakar Horák, ředitel Čisté Plzně.

Podle prokuristy společnosti Petra Balouna kampaň nyní startuje a je naplánována na celý letošní rok.

„První informaci obdrželi vlastníci nemovitostí spolu se složenkou předepisující poplatek za komunální odpad se splatností v květnu letošního roku. Následovat bude informace distribuovaná do všech domácností, venkovní reklama včetně billboardů či polepů na našich vozech i články a rozhovory v hlavních médiích,” uvedl Petr Baloun.

Primárním cílem kampaně je zlepšit chování občanů i firem při nakládání s odpadem a tím zlepšit čistotu města. Město chce také změnit vnímání a názory lidí na nakládání s odpady včetně zvýšení společenské odpovědnosti každého jednotlivce.

„V kampani za čistější Plzeň budeme pokračovat i nadále. Littering není jediným problémem v odpadovém hospodářství. Řešením není jen více popelnic a častější svozy, ale i správné ukládání odpadu do určených nádob a při třídění využívání maximální kapacity těchto nádob,” doplnil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Podle něj je nutné kontinuální vzdělávání všech generací v problematice nakládání s odpady a informování veřejnosti o důsledcích nesprávného hospodaření s odpady na životní prostředí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám