Hlavní obsah

Opravená dálnice D5 je od pondělka v provozu

Boule na 122. kilometru dálnice D5 ve směru na Plzeň zmizela. První vozy projeli opraveným místem už v pondělí 23. srpna.

Opravená dálnice D5 je od pondělka v provozu

„Slíbili jsme termín do konce srpna, stihli jsme to o týden dříve,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Plzeň Zdeněk Kuťák. „Větší urychlení opravy neumožnila technologie, bylo nezbytné nechat čas pro vyzrání betonu,“ dodal.

Ředitel zdůraznil, že klíčovým důvodem vzedmutí vozovky zůstávají extrémní vedra. „Nejdůležitějším faktorem byly klimatické podmínky. Druhým, doprovodným faktorem je určitá technologická nekázeň při výstavbě, použité cementobetonové desky byly o něco slabší než předepisuje projekt,“ přiblížil. „Šlo ale jen o doprovodný efekt, který problém umocnil,“ dodal s tím, že projektu neodpovídalo také rozvrstvení podkladových vrstev.

Oprava za milión korun představovala odfrézování živičné vrstvy a odbourání 15 metrů cementobetonových desek. Podloží bylo zhutněno štěrkodrtí a na to položena vrstva hubeného – vyrovnávacího betonu. Poslední tři části desek byly vybetonovány ručně. Opravu provedla specializovaná složka firmy Strabag.

Až 40 cm vysoká vlna vznikla na dálnici poblíž Nové Hospody na Tachovsku 12. července. Deformace postihla dálniční těleso na rozhraní živičné a betonové části vozovky v celé šíři tří jízdních pruhů. Na stavu povrchu se podepsal intenzivní a dlouhodobý vliv teplot převyšujících 50 stupňů Celsia. „Místo je ve sklonu, směrem na jihozápad,“ doplnil Kuťák.

Doprava byla po krátkodobé objížďce po místních komunikacích svedena na dálnici do protisměru, dopravní omezení se dotklo tříkilometrového úseku mezi 119. a 122. kilometrem.

„Věřím, že porucha se nebude opakovat,“ uvedl ředitel. Dodal, že dálniční silničáři řešili ještě jeden, podstatně menší hrbol o několik kilometrů dál ve směru na Plzeň: „Tady stačilo místo jen odfrézovat.“   

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků