Článek
Akce se zúčastnilo přes 33 studentů ze sedmi univerzit a čtyř států Evropy. Uspořádala ji katedra matematiky, fyziky a technické výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni ve spolupráci s Magistrátem města Plzně a společností Czech Didac. Jejím cílem bylo upozornit na potřebnost technického vzdělávání.
V první sekci věnované didaktickým a multimediálním pracím představili studenti různé výukové kurzy nebo výzkumy. Se zajímavým projektem přijela Barbora Mlejnková z Brna, která ukázala, jak se dá jednoduše vytvářet animovaný film pomocí nástrojů Adobe.
Veronika Hrbáčková z Plzně představila prezentaci vycházející z její diplomové práce s tématem Historie výroby skla v Brdech.
Z úplně jiného soudku bylo vystoupení plzeňského studenta Petra Kunáška, který seznámil všechny přítomné s unikátním výukovým kurzem první pomoci – ten je online dostupný na stránkách Centra didaktických a multimediálních výukových technologíí na ZČU.
Druhá sekce byla pro laiky atraktivnější, neboť obsahovala práce studentů hmotné povahy. V této sekci má již několik let silné zastoupení pedagogická fakulta v Brně.
Letos porotu uchvátil projekt výroby airsoftového samopalu, který si sám navrhl a postavil brněnský student Tomáš Vrba.
Naproti tomu plzeňský student Pavel Benajtr představil model historické antické automatizace ve formě funkčního parního otevírání dveří antického chrámu.
Jedinečnou a unikátní hru uvedl plzeňský student Luboš Hána. Jeho hra je jakýmsi kuličkovým tobogánem, který si může každý libovolně přestavovat a modifikovat.
Večer následovalo vyhodnocení soutěžní části a udílení cen.
"Není důležité, kdo byl na prvním, druhém nebo třetím místě. Důležitější je vlastní setkání studentů z různých zemí, navázání přátelství, spolupráce, předávání zkušeností a nápadů," řekl Jan Krotký, jeden z organizátorů akce.