Článek
V sobotu budou na akci k vidění vozy a motocykly s datem výroby do roku 1982. Mezi předválečnými vozy značek Aero, Praga, Tatra, Škoda, Walter a Zbrojovka Brno budou zastoupeny také zahraniční vozy Buick, Chevrolet, Renault, Steyr a další. Přijedou ale i poválečné automobily.
Mezi přihlášenými převažují auta československé výroby jako Škoda Tudor, Š 440 Spartak, Š Felicia, Š 1000MB, Š 100, Š 110R a také Tatraplan (T600). K vidění bude ale Citroën, MG, Renault, Hillman MINX, VW, Wartburg, Trabant, Mercedes, Moskvič, Lada a další.
Nejstaršími přihlášenými automobily jsou vozy Chenard a Ford T, které byly vyrobeny v roce 1912 a letos oslaví rovnou stovku.
"Přihlášeno je také dvacet motocyklů, z nichž nejstarší je Breitfield-Daněk BD 500 z roku 1929, pak následují další české stroje ČZ 250 Sport a ČZ 175, oba shodně z roku 1937. Zajímavé budou jistě i jawy - legendární pérák Jawa 250 z roku 1947 a Jawa 500 OHC z roku 1953. Pojedou ale i motocykly zahraniční výroby - Ariel, Norton, BSA, ale také třeba Honda CX 500 z roku 1980," uvedl tajemník pořádajícího klubu SKAM Olomouc Jiří Kohlíček.
Na start 70 kilometrů dlouhé jízdy se postaví 75 přihlášených posádek, pořadatelé ale počítají i s dalšími stroji, které se přijedou na sraz mezi 9.30-10.30 podívat.
"Trasa povede od Globusu přes Hněvotín, Bystročice, Blatec, Grygov, Velký Týnec, Doloplazy a Daskabát do Velkého Újezdu k Farmářské Baště, kde poobědváme," popsal trasu Kohlíček. Kolem 14. hodiny se posádky vydají přes Přáslavice zpět do Olomouce, kde je čeká prohlídka nově otevřeného muzea starých lokomotiv v depu v Táborské ulici.
Zhruba po 16. hodině budou historické automobily a motocykly odjíždět přes Pavlovičky směrem na Toveř, Dolany a dále do cíle akce, kde je čeká v soukromí vyhlášení tradičních cen a rozloučení se sezónou.