Hlavní obsah
Eva Hrubá interpretuje svou básnickou tvorbu Foto: Jan Řehounek

Nymburská Forbína nabídla písně i slova vázaná

V nepřeberné nabídce kulturních pořadů všech žánrů se v posledních letech téměř vytratilo divadlo malých forem, tolik oblíbené za dob „vrcholného socialismu“. V Nymburce se úspěšně prosazuje cyklus Forbína, s podtitulem „divadlo, kytara, zpěv, vyprávění, poezie“.

Eva Hrubá interpretuje svou básnickou tvorbu Foto: Jan Řehounek
Nymburská Forbína nabídla písně i slova vázaná

Jeho již devatenácté pokračování se odehrálo v komorním prostředí malé scény Hálkova divadla v neděli 10. listopadu.

Dramaturg Miki Mejstřík tentokráte více vsadil na hudební stránku, a zdá se, že to byla šťastná volba, což potvrdilo plné hlediště.

Nicméně dvouhodinový pořad zahájila Helena Pěchová z divadelního spolku Jiří Poděbrady s jednohlasým dramatem Znáte Coco Chanel? Ve strhujícím monologu otevírá její Coco bolestnou epizodu svého života – milostnou aférku s Igorem Stravinským.

Vypjatou atmosféru uvolnilo veselé erotické veršování a poetické písně Davida Šitavance. Radek Čech hudebně zavzpomínal na trampskou minulost, Tomáš Fürbacher přidal písně v češtině a italštině.

Humoristickými povídkami ze svých životních průšvihů přispěl „Ventil“. Pouliční zpěvák Vladimír Hochman dal několik „pecek“ od Karla Gotta po Jiřího Suchého. Eva Hrubá nezapřela svoji pověst literární „drsňačky“ – její epos Je všeho tak málo sáhl až na dno lidské duše.

Indická meditativní hudba, na přání interpreta Martina Čížka bez potlesku, uzavřela příjemný podvečer. Zasloužený aplaus na adresu všech účinkujících zazněl až po chvíli.

Dvacátá Forbína se chystá pravděpodobně na únor příštího roku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků