Hlavní obsah

Nová lávka přes silnici na Třemošnou se v květnu neotevře

Novinky, Redakce Novinky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Město Plzeň buduje u Kamenného rybníka novou lávku, která překlene rozšiřovanou silnici I/27 vedoucí z Plzně na Třemošnou i železniční trať do Žatce.

Článek

Lávka dlouhá téměř 130 metrů, která umožní chodcům bezpečně přecházet od Kamenného rybníka směrem k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku, měla být zprovozněna letos v květnu. Z důvodu složitého technického řešení lávky i nutnosti prověřit stav lávky se otevření pro chodce a cyklisty posouvá. Výstavbu lávky zabezpečuje Odbor investic Magistrátu města Plzně.

„Původní plán počítal s otevřením lávky přes silnici I/27 v květnu letošního roku. Bohužel termín otevření se nyní posouvá na neurčito. Budovaná lávka je originální a technicky značně náročné inženýrské dílo. Po předepnutí lávky byla provedena technická prohlídka, při ní jsme zjistili mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit,“ vysvětlil vedoucí Odboru investic Magistrátu města Plzně Pavel Grisník.

„Zhotovitel i projektant pracují na řešení vzniklé situace. Odbor investic zároveň zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci – Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze. Cílem bude zjistit, zda je stavba bezpečná, nebo jestli na ní musí být před uvedením do užívání provedeny stavební úpravy,“ doplnil David Malán, vedoucí oddělení přípravy a realizace komunikací a mostů odboru investic.

V nejbližších dnech zajistí Odbor investic Magistrátu města Plzně kolem lávky pomocnou konstrukci, a to z preventivních bezpečnostních důvodů. O novém termínu zprovoznění lávky bude město včas informovat.

Důvodem stavby nové tři metry široké lávky, jež odstartovala ve druhém čtvrtletí roku 2019, bylo zvýšení bezpečnosti pěších i cyklistů. Ti přecházeli a přejížděli velmi frekventovanou komunikaci a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd.

Stavbu provádí společnost Třemošenský rybník sdružující stavební firmy SILNICE GROUP a.s. a VÁHOSTAV – SK, a.s.

Ředitelství silnic a dálnic rozšiřuje současnou silnici I/27 na Žatec ze dvou na čtyři jízdní pruhy v délce zhruba 1,6 kilometru, a to od Třemošenského rybníka na Třemošnou. Rozšíření této značně frekventované komunikace má přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Náklady na rozšíření komunikace jsou ve výši více než čtvrt miliardy korun.

Reklama

Výběr článků

Načítám